توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69382
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۹
مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه:
زلزله‌های "قصرشیرین" نگران کننده نیست
از روز گذشته (۲۳ اردیبهشت) زمین لرزه‌های متعددی قصرشیرین را لرزاند که این لرزه‌ها تا صبح امروز نیز ادامه داشته، اما به گفته مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
زلزله‌های "قصرشیرین" نگران کننده نیست
فرهاد فروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فوج لرزه‌هایی که از روز گذشته در قصرشیرین آغاز شده و تا کنون حدود هشت زلزله در این محدوده به ثبت رسیده، گفت: بزرگترین لرزه به بزرگی ۴.۵ ریشتر ساعت ۱۴ و ۱۸ دقیقه روز گذشته (۲۳ اردیبهشت) و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در قصرشیرین رخ داد و مابقی لرزه‌ها بزرگی بین ۲.۵ تا حداکثر ۳.۶ ریشتر داشتند.

وی وقوع فوج لرزه‌ها در منطقه قصرشیرین را امری طبیعی دانست که هر از چند گاهی رخ می‌دهد، اما به لحاظ لرزه شناسی نگران کننده نیست و بعید به نظر می‌رسد که زلزله بزرگی به دنبال داشته باشد، زیرا معمولا وقوع زلزله‌های کوچک متعدد باعث می‌شود تنش درون زمین و بین صفحات، تخلیه شود.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گسل "جبهه کوهستان زاگرس" را عامل این فوج لرزه‌ها دانست که در مرزهای غربی کشور از حوالی قصرشیرین تا نزدیک دهلران در ایلام امتداد یافته و معمولا فوج لرزه‌ها در آن اتفاق می‌افتد.

فروزی معتقد است، این گسل به دلیل بافت زمین شناسی آن معمولا تجمع تنش ندارد و و زلزله‌هایی که در این منطقه رخ می‌دهد، حدکثر بزرگی تا حدود ۴.۸ ریشتر را دارد.

وی خاطرنشان کرد: فوج لرزه‌هایی که در این منطقه رخ می‌دهد گاهی سه تا چهار روز و نهایتا یک هفته طول می‌کشد و به همان سرعتی که رخ داده به پایان می‌رسد و جای نگرانی ندارد.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر کرمانشاه و فرمانداری قصرشیرین، زلزله ۴.۵ ریشتری روز گذشته در این منطقه خسارت جانی و مالی نداشته است.
Share/Save/Bookmark