توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67014
سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۴
وحیدی: وزارت کشور توانمندسازی بانوان را در حوزه سیاستگذاری و پشتیبانی مالی دنبال می‌کند
وحیدی: وزارت کشور توانمندسازی بانوان را در حوزه سیاستگذاری و پشتیبانی مالی دنبال می‌کند
وزیر کشور تاکید کرد: حمایت از طرح‌های محرومیت‌ زدایی و تلاش برای پشتیبانی مالی از طرح های توانمندسازی بانوان در وزارت کشور دنبال می شود.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان، بیان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی حول محور زنان می‌چرخد و اگر به آن نپردازیم مسائل زیادی ایجاد می کند، از این رو پرداختن به مسائل زنان و توانمندسازی آنها اهمیت فراوانی برخوردار است‌. مقام معظم رهبری در زمینه سیاست‌های کلی خانواده تاکید کردند که از خانواده‌های با سرپرست زنان حمایت حقوقی، اقتصادی و فرهنگی شود و آنها را برای ازدواج تشویق و شرایط را تسهیل کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه وزارت کشور، کارهایی در این زمینه انجام شده است. از حیث سیاست‌گذاری با استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور در جهت اجرایی شدن بند (پ) ماده (۸۰) قانون توسعه اقداماتی در راستای هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و پشتبانی مالی صورت گرفت. حمایت از طرح‌های محرومیت‌زدایی و کیفیت‌بخشی به سکونتگاه‌های زنان خانوار در مناطق غیررسمی از جمله اقدامات وزارت کشور است.

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: همچنین در شورای اجتماعی موضوع زنان سرپرست خانوار مورد بررسی قرار گرفته است هر چند که اصل مسئله مرتبط به ستاد ملی زنان و خانواده و مسئولیت آن برعهده معاونت زنان ریاست جمهوری است که در شورای فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به آن پرداخته می‌شود اما از آنجایی که زنان سرپرست خانوار با اجتماع در ارتباط هستند در شورای اجتماعی نیز به این مباحث پرداخته‌ایم.

وحیدی بیان کرد: در رابطه با تدوین تقسیم کار در حمایت از توانمندسازی و واسپاری مسئولیت‌ها در خصوص زنان اقداماتی صورت گرفته است که سازمان بهزیستی، معاونت زنان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری‌ها و آموزش فنی و جمعیت هلال احمر را نیز در برمی‌گیرد.

وزیر کشور گفت: کار دیگر فعال‌سازی امور بانوان در سراسر کشور است، همچنین ایجاد هماهنگی و فعال سازی امور فرهنگی نیز صورت گرفته است.

وی در خصوص حوزه پشتیبانی و حمایت مالی از طرح های توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: حمایت از زنان دارای همسران زندانی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ۱۰ استان در دستور کار قرار دارد. ما زنان سرپرست خانواده را در ۴ دسته؛ همسران فوت شده، زنان مطلقه، مجرد قطعی و بدسرپرست تقسیم‌بندی می کنیم.
Share/Save/Bookmark