توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34263
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۰
تلاش رسانه مجلس برای ایجاد شکاف میان نمایندگان اصولگرا
وقتی "خبرگزاری خانه ملت" به خانه یک گروه سیاسی تبدیل می شود
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت) در اقدامی یک سویه و جناحی، با انتشار مطالبی علیه حجت الاسلام آقا تهرانی، شأن و جایگاه رسانه مجلس را تا سطح یک سایت خبری وابسته سیاسی، پایین آورد.
گروه سیاست خط نیوز ـ پس از پخش گفتگوی حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در برنامه «شناسنامه» در روز جمعه، خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ـ که به خبرگزاری خانه ملت مشهور است و تحت نظر رئیس مجلس اداره می‌شود ـ از روز شنبه اقدام به انتشار گفتگو و یادداشت هایی علیه این نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی نمود، که البته طی ساعات گذشته آن را از روی خروجی خود حذف کرد.

آقاتهرانی: جبهه پایداری در انتخابات ۹۶ از احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کند

این خبرگزاری که پیش از این در ماجرای استیضاح وزیر علوم، در قامت یک مدافع سرسخت وزیر اصلاح طلب و حاشیه‌ساز وارد میدان شده و خود را در یک طرف ماجرا قرار داده بود، این بار نیز ضمن تحریف برخی اظهارات حجت الاسلام آقاتهرانی، در قالب یک یادداشت با عنوان " پیله پایداری بر ریشه‌ی انحراف" با ادبیاتی پرکنایه و خارج از اصول رسانه ای، برداشتهای ناصحیح خود را از اظهارات حجت الاسلام آقاتهرانی روی خروجی سایت خود قرارداد.


در واکنش به این اقدام، حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس نیز نامه ای اعتراضی خطاب به هیأت رئیسه نگاشته و از عملکرد جناحی سایت منتسب به مجلس انتقاد کردند.

اقدام این سایت در جهت ایجاد شکاف میان جریان های اصولگرای مجلس پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده است. همچنین این خبرگزاری گاه و بی گاه با فراموش کردن این موضوع که متعلق به مجلس شورای اسلامی است به تریبونی یک طرفه متعلق به دولت تبدیل می شود.

تکرار این اتفاقات در بازه های زمانی مختلف و عدم برخورد قاطع با خاطیان، این شائبه را ایجاد کرده است که تصمیم گیری درباره نحوه موضع گیری این خبرگزاری در یک محفل سیاسی خاص صورت می گیرد. تصمیماتی که هیأت رئیسه و شخص رئیس مجلس باید پاسخگوی آن باشند.
/جهان
Share/Save/Bookmark