توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67861
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:
مهر امسال همه مدارس کرمانشاه "حضوری" است/ اجرای طرح "رتبه بندی معلمان" از فردا
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از حضوری شدن همه مدارس استان با شروع سال تحصیلی جدید خبرداد.
مهر امسال همه مدارس کرمانشاه "حضوری" است/ اجرای طرح "رتبه بندی معلمان" از فردا
سلمان محمدی در نشست خبری امروز (25 مرداد)، بااشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: طبق پیش بینی ها، امسال حدود ۳۷۰ هزار دانش آموز در مدارس استان تحصیل خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این راستا به نحوی برنامه ریزی شده تا سال تحصیلی جدید در همه مدارس کرمانشاه به شکل حضوری آغاز شود و در این رابطه پروژه "مهر" را طرح ریزی کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در این پروژه تلاش داریم تا مدارس را از نظر فضای فیزیکی، تجهیزات، نیروی انسانی، مسائل بهداشتی و ... برای شروع سال تحصیلی جدید به شکل حضوری آماده کنیم‌.

وی به تاثیرات سه سال شیوع بیماری کرونا بر فعالیت های آموزشی استان اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه طی این مدت مدارس به شکل غیرحضوری بود و تاثیراتی را روی مقوله آموزش دانش آموزان داشت، بنا داریم در قالب پروژه مهر، سال تحصیلی با نشاطی را در همه مدارس استان آغاز کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: براین اساس، در مهر ماه امسال هیچ مدرسه ای بی دانش آموز و هیچ کلاسی بی معلم و بدون امکانات آموزشی نخواهد بود.

وی در ادامه در خصوص فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس هم، گفت: تاکید داریم که ثبت نام دانش آموزان تا پایان مردادماه انجام شود و به خانواده ها هم توصیه داریم که فرزندانشان را در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: همچنین تلاش داریم دانش آموزان تارک از تحصیل را شناسایی کنیم تا هیچ دانش آموزی از چرخه تحصیل بازنماند.

وی با بیان اینکه برای شروع سال تحصیلی جدید یک مانور بازگشایی برگزار خواهد شد، گفت: این مانور که برای ما به منزله شروع سال تحصیلی است، ۱۵ شهریورماه برگزار می شود.

محمدی در ادامه به تمهیدات بهداشتی اندیشیده شده برای شروع سال تحصیلی با توجه به تدوام شیوع بیماری کرونا هم اشاره کرد و گفت: در این رابطه کمیته بهداشت و ایمنی را در پروژه مهر تشکیل داده ایم که در بحث آماده سازی فضای فیزیکی از نظر بهداشت محیطی اقداماتی را در حال اجرا دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای ثبت نام دانش آموزان الزامی برای تزریق واکسن کرونا وجود ندارد، با اینحال به والدین توصیه می کنیم که واکسیناسیون فرزندان خود را انجام داده و دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی را رعایت کنند.

به گفته این مسئول تاکنون ۹۵ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله استان دو دوز واکسن خود را در یافت کرده اند.

این مسئول به تخلف برخی مدارس در اخذ وجه از والدین دانش آموزان هنگام ثبت نام هم اشاره کرد و گفت: در قانون ذکر شده که آموزش برای همگان رایگان است و مدارس حق گرفتن وجه از والدین را ندارند، با اینحال والدین می توانند مشارکت داوطلبانه داشته باشند و ما هم معتقد به لزوم تعامل میان خانواده ها و مدارس هستیم.

وی در خصوص روند اجرای ثبت نام کتب درسی دانش آموزان در کرمانشاه هم گفت: از مجموع 306 هزار دانش آموز کرمانشاهی تاکنون 286 هزار نفر یعنی 92 درصد از آنها ثبت سفارش کتاب داده اند.

محمدی با تاکید بر لزوم مشارکت خانواده ها و والدین برای پیشبرد اهداف آموزشی استان، اظهار کرد: اولیا در کنار ۲۸ هزار و ۵۰۰ مربی فعال، بازوان آموزش و پرورش هستند که با تعامل این دو می توانیم به اهداف ترسیم شده نظام آموزشی رسیده و دانش آموزانی در تراز این نظام تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به لطمات جبران ناپذیر کرونا به نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه در مدت سه سال شیوع این بیماری، در بحث یادگیری و کیفیت آموزش ها آسیب‌هایی را شاهد بوده ایم، لذا در تابستان امسال طرحی را با عنوان "تثبیت و تعمیق یادگیری" به شکل رایگان برای دانش آموزان اجرایی کردیم و طی آن، دروس سال تحصیلی گذشته برای آن ها بازخوانی شد تا برای شروع سال تحصیلی جدید که به شکل حضوری است، مشکلی نداشته باشیم.

به گفته این مسئول، در این طرح که در ۶۸۱ مدرسه اجرا شد، بیش از ۱۹ هزار دانش آموز ابتدایی و ۲۱ هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم شرکت کردند.

محمدی در ادامه از اجرای طرح "هر دانش آموز یک مهارت" در مدارس کرمانشاه خبر داد و گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید 50 درصد از دانش آموزان کشور به سمت آموزش های فنی و حرفه ای و کارو دانش هدایت می شدند، اما در پایان برنامه بصورت میانگین در کشور تنها 35 درصد و در کرمانشاه 29 درصد از این طرح محقق شد، بنابراین اجرای این برنامه را به شکل جدی در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه یکی از برنامه های مهم درحال اجرای این اداره کل را حمایت از فرزندانِ دانش آموز زندانیان در استان اعلام کرد و گفت: دراین راستا تفاهم نامه ای را با اموز زندان های استان منعقد کرده ایم.

وی همچنین اشاره ای به اجرای طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها در استان داشت و افزود: حدود 35 هزار دانش آموز کلاس اولی و پیش دبستانی در استان داریم که پیش بینی می شود طرح سنجش سلامت آنها تا پایان مرداد ماه امسال به پایان برسد.

به گفته این مسئول، از این تعداد تاکنون 33 هزار نفر با مراجعه به پایگاه ها، سنجش سلامت شده اند.

وی این نکته را هم یادآورشد که از ابتدای امسال تمام مهدکودک‌های سطح استان تحت پوشش اداره کل آموزش و پرورش استان درآمده اند و از این پس با عنوان "کودکستان" فعالیت خواهند کرد.

محمدی در ادامه سخنانش به وضعیت سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان هم اشاره ای کرد و گفت: سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان حدود 36 سانتی متر است که نسبت به میانگین کشور با حدود نیم متر، پائین تر است.

وی یادآورشد: در قالب طرح "شهید سلیمانی" که در دولت جدید در حال اجرا است، در همه مدارس با اولویت مدارس دخترانه، سالن های ورزشی در حال احداث است. بعلاوه احداث زمین های چمن و زمین ساحلی هم در این طرح در دستور کار قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتظار می رود با اجرای این طرح، حدود 40 درصد به سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان اضافه شود.

وی متذکرشد: احداث 27 زمین چمن مصنوعی، سه زمین ساحلی و هفت سالن ورزشی نیز در استان در حال اجرا است.

اجرای طرح "رتبه بندی معلمان" از فردا

وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان هم گفت: این طرح به صورت رسمی از فردا(۲۵ مرداد) اجرایی می شود و تا پیش از صدور حکم هم مبلغی به شکل علی الحساب به حساب معلمان واریز می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش هم اشاره ای به وضعیت سطح سواد مردم استان داشت و گفت: طبق آمار موجود تا پایان شهریورماه سال گذشته، 96 درصد از جمعیت 10 تا 49 ساله استان باسواد هستند.

وی یادآورشد: حدود 25 هزار نفر در کرمانشاه "بی سواد مطلق" داریم که از این تعداد حدود هشت هزار نفر اولیای دانش آموزان هستند که در حال ترغیب آنها برای سوادآموزی در قالب طرح نهضت سوادآموزی هستیم.
Share/Save/Bookmark