توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67771
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
سرپرست فرمانداری قصرشیرین:
تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و خدمات درمانی قصرشیرین برای اربعین یک ضرورت است
سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و مراکز درمانی در این شهرستان و مرز خسروی برای ایام اربعین برای خدمات‌دهی به زائران یک ضرورت مهم است.
تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و خدمات درمانی قصرشیرین برای اربعین یک ضرورت است
به گزارش خط نیوز به نقل از ایرنا، «محمد حیدری» روز سه‌شنبه در جلسه بررسی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان مرزی قصرشیرین با حضور مسوولان اورژانس کشور با اشاره به آماده شدن مرز خسروی و بازگشایی آن برای زائران، افزود: با توجه به توقف کوتاه مدت زوار در این شهرستان مرزی باید نیاز سنجی های لازم انجام شود و شرایط باید به گونه ای باشد که شهرستان در ایام اربعین و در پیک تردد زوار از نظر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بی نیاز از مرکز استان باشد.

وی اظهار داشت: ایستگاه های اورژانس در مسیر قصرشیرین به خسروی باید مستقر شوند و همچنین نیازمند استقرار بالگرد برای امداد هوایی هستیم.

رییس ستاد مدیریت و سامان دهی زائران اربعین حسینی در قصرشیرین گفت: تمام اقلام دارویی مورد نیاز باید در شهرستان تامین شود و در زمان کنونی فهرستی از اقلام دارویی مورد نیاز تهیه و در داروخانه های قصرشیرین جذب شود.

وی گفت: در ستاد اربعین کشور تکالیفی به وزارت خانه ها ابلاغ شده که ما به عنوان نماینده حاکمیت مطالبه گر آن ها هستیم.



تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و خدمات درمانی قصرشیرین برای اربعین یک ضرورت است

مرز خسروی آماده ترین مرز برای تردد زوار به کشور عراق است

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: مرز خسروی آماده ترین مرز کشور برای تردد زوار به عراق است و هیچ کدام از شهرستان های مرزی امکانات و زیرساخت هایی که در این مرز وجود دارد را ندارند.

حیدری افزود: در شهرستان امکانات و زیرساختهای هتلینگ و اقامتی مناسبی وجود دارد و ما ظرفیت یک هزار و ۵۰ تخت هتل را داریم که در هیچ کدام از شهرستان های مرزی این مهم وجود ندارد.

وی گفت: مسافت فاصله مرز خسروی با قصرشیرین بسیار کم و مسیر دسترسی به مرز خسروی نیز بزرگراه است و در مجموع اقدامات خوبی برای استقبال و خدمات دهی به زوار در این مرز انجام شده است.

رییس ستاد مدیریت و سامان دهی زائران اربعین حسینی در قصرشیرین ادامه داد:مشکلات و کمبودهای مرز سومار را امروز با وزیر کشور و در سفری که به مرز خسروی خواهند داشت مطرح می کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه مرز سومار برای تردد لحاظ گردیده به دستگاهای مختلف ابلاغ شده از هماهنگی لازم برای این کار برخوردار باشند.

حیدری اضافه کرد: مسیرهای سه شهرستان در نهایت به مرز سومار ختم می شود و با توجه به کمبود امکانات در این مرز زوار شرایط توقف را ندارند از این رو باید امکانات بهداشتی و خدماتی را در این مرز مستقر کنیم.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.
Share/Save/Bookmark