توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67763
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
روغن موتور هم به سرنوشت روغن خوراکی دچار شد؟
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران گفت: کارخانجات به دلیل ناراضی بودن از قیمت، نیاز بازار را تامین نمی کنند و همین امر باعث گران شدن روغن موتور شده است.
روغن موتور هم به سرنوشت روغن خوراکی دچار شد؟
علیرضا نیک آیین در گفت و گو با الف اظهار کرد: درحال حاضر بازار با روغن هاي تقلبي و فاقد استاندارد اشباع شده، از آن طرف توليدکننده نيز تمايلي به عرضه کافي ندارد. همين موضوع عاملي شده تا بازار به هم ريخته و هيچ مديريتي در آن اعمال نگردد.

وی بیان کرد:عرضه قطره چکاني روغن موتور توسط کارخانجات در بازار موجب گرانی ۳۵ درصدي آن شده است.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران تصریح کرد: نکته قابل توجه اينجاست که کارخانجات فروش اجباري کالاها را در کنار روغن موتور به مصرف کننده اعلام مي کنند، به عنوان نمونه درصورت خريد روغن موتور بايد يک ضديخ يا واسکازين نيز خريداري شود.

پاک آیین با اشاره به اينکه فروش اجباري کالا ممنوع است و نبايد از سوي واحدهاي توليدي صورت گيرد، تاکید کرد: با کمبود عرضه روغن در بازار سوء‎استفاده کنندگان، روغن هاي تقلبي را به وفور در بازار عرضه کرده و آنها را با قيمت هاي ارزان به فروش مي رسانند. وی خاطرنشان کرد:استفاده از روغن هاي تقلبي و فاقد استاندارد آسيب هاي جدي را به خودروها وارد مي کند که مصرف کننده به دليل ارزان بودن آنها ترجيح می دهد خريد اين کالاها را انجام دهد.
Share/Save/Bookmark