توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67862
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
استاندار کرمانشاه:
۲۶ مرداد فرصت مناسبی برای بازخوانی ایستادگی آزادگان سرفراز است
استاندار کرمانشاه در پیامی با گرامیداشت سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی، عنوان کرد: این روز فرصت مناسبی برای بازخوانی و تقدیر رشادت‌ها، پایمردی و ایستادگی آزادگان سرافراز و حماسه آفرین میهن اسلامی است.
۲۶ مرداد فرصت مناسبی برای بازخوانی ایستادگی آزادگان سرفراز است
روابط عمومی استانداری کرمانشاه در متن پیام «بهمن امیری‌مقدم» آمده است:

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِیم

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.(احزاب ۲۳)

بیست و ششم مردادماه سالروز بازگشت پرافتخار اسوه های صبر و مقاومت، ایمان و وفا، آزادگان سرافراز به میهن اسلامی است. این روز فرصت مناسبی است که رشادت ها، پایمردی و ایستادگی آزادگان سرافراز و حماسه آفرین میهن اسلامی را بازخوانی و از این گنجینه های ارزشمند به شایستگی تقدیر کنیم.

این روز در استان کرمانشاه، استانی که کتاب جنگ در آن جا باز و بسته شد، ارزش و اهمیت بیشتری دارد. کرمانشاه در دوران دفاع مقدس هزینه های بزرگی پرداخت و حق بزرگی به گردن نظام اسلامی دارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی» است و باید جایگاه سترگ و ارزشمند مردم آن به شایستگی قدر دانسته شود.

اینجانب ضمن ادای احترام به مقام شامخ آزادگان گرانسنگ کشور و خانواده های صبور آنان، این روز بزرگ را به خانواده‌های ارجمند شهدا، ایثارگران و جانبازان غیور بویژه در استان کرمانشاه تبریک عرض می‌نمایم و برای ایشان از بارگاه خداوند منان طلب سلامتی و توفیق در سایه حضرت ولی عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب را دارم.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۹۴ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.
Share/Save/Bookmark