توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69338
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰
معاون استانداری:
برای مقابله با طوفان آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه به تفکر "هلال احمر" نیاز داریم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به طوفان آسیب‌های اجتماعی که امروز در کرمانشاه با آن مواجهیم، تفکر هلال احمری و مسئولیت اجتماعی را برای مقابله با این آسیب‌ها ضروری دانست.
برای مقابله با طوفان آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه به تفکر "هلال احمر" نیاز داریم
علی شعبانی در آیین تجلیل از فعالین طرح‌های امدادی و بشر دوستانه جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه که امروز (۱۸ اردیبهشت) برگزار شد، گفت: امروز در جامعه با گمشده‌ای به نام مسئولیت اجتماعی مواجهیم که سفارش شده و تایید شده دین، عقل و شرع است.

وی پایه و اساس جمعیت هلال احمر را مبتنی بر مسئولیت اجتماعی و همچنین مفهوم ایثار دانست و افزود: امروز کرمانشاه به این مفهوم ایثار در عرصه‌های مختلف نیاز دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از طوفان آسیب‌های اجتماعی که امروز کرمانشاه با آن درگیر است یاد کرد و ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی متعلق به همه ما است و نباید از کنار مشکلات موجود بگذریم.

به گفته این مسئول، آسیب‌ها و مسائل اجتماعی با راهکارهای انتظامی، سلبی و حاکمیتی مرتفع نمی‌شود و تنها به دست مردم قابل حل شدن است، از همین رو لازم است همه برای حل این مشکلات با تفکر ایثار و مسئولیت اجتماعی، درست مانند آنچه که در هلال احمر وجود دارد، پای کار بیایند.

شعبانی با بیان اینکه تفکر هلال احمر باید در همه شهروندان وجود داشته باشد، یادآور شد: به مردمی نیاز داریم که حاضر باشند فارغ از هر عقیده سیاسی، جناحی و دینی، از منافع شخصی و آسایش خود برای کمک به دیگران بگذرند.

وی حکمرانی خود مردم را ایده اصلی امام خمینی(ره) برای تشکیل حکومت اسلامی اعلام کرد که نهادهایی مانند کمیته امداد، بسیج و ... همگی بر این مبنا تاسیس شد و گفت: دولت هم در این بین باید تنها نقش تسهیل گری داشته باشد، نه تصدی گری.
Share/Save/Bookmark