توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 21718
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۹
سرمقاله جمهوری اسلامی
صهیونیستها، وسوسه عضویت در شورای امنیت
رژیم صهیونیستی با پشت گرمی حامیان بین‌المللی و در رأس آنها آمریکاست که چنین توقعات گستاخانه‌ای را در سر می‌پروراند.
صهیونیستها، وسوسه عضویت در شورای امنیت
رژیم صهیونیستی اعلام کرد درصدد است عضویت در شورای امنیت سازمان ملل را به دست آورد. "ران پروسور" نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در این باره گفت: ما عضویت دوره‌ای شورای امنیت در سال ۹۹ - ۱۳۸۹ را خواستاریم و در این راه پیروز خواهیم شد! اعلام کاندیداتوری رژیم اشغالگر صهیونیستی برای عضویت در شورای امنیت باید از سوی گروه کشورهای "آسیا - اقیانوسیه" صورت گیرد اما به دلیل اینکه در این گروه، اکثریت با کشورهای مسلمان است و طبعاً با درخواست رژیم صهیونیستی مخالفت خواهند کرد، این رژیم قصد دارد از طریق "گروه کشورهای غرب اروپا و سایرین" اقدام کند. رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۷۹ به عضویت "گروه کشورهای غرب اروپا و سایرین" سازمان ملل درآمد.

آنچه مسلم است این است که رژیم صهیونیستی با پشت گرمی حامیان بین‌المللی و در رأس آنها آمریکاست که چنین توقعات گستاخانه‌ای را در سر می‌پروراند. این رژیم نه تنها به هیچ یک از مصوبات سازمان ملل اعتنایی نمی‌کند و قطعنامه‌های شورای امنیت علیه خود را به وسیله حامی خود آمریکا بی‌اثر می‌سازد، بلکه بی‌شرمانه در اندیشه تصاحب مسئولیت و پست در شورای امنیت سازمان ملل بر می‌آید.
قطعاً اگر سازمان ملل و شورای امنیت، به عنوان بازوی اجرایی آن کارآمدی داشت و براساس عدالت و اصول عمل می‌کرد، سالها قبل باید این رژیم اشغالگر، قانون گریز و جنایتکار را محاکمه و مجازات می‌کرد نه اینکه آنچنان شرایط بدون قاعده و قانون حاکم باشد که صهیونیستها جرات کنند برای عضویت در حساس‌ترین رکن سازمان ملل وسوسه شوند.

درحالی که رژیم صهیونیستی بزرگترین زرادخانه هسته‌ای در خاورمیانه را در اختیار دارد و متولیان سازمان ملل و شورای امنیت با نگاهی تبعیض آمیز این رژیم را از پیوستن به معاهدات بین‌المللی از جمله "ان پی تی" معاف می‌کنند، درحالی که رژیم صهیونیستی غیرانسانی‌ترین جنایت‌ها را علیه ملت مظلوم فلسطین، در سرزمین متعلق به خود فلسطینی‌ها مرتکب می‌شود بدون اینکه سازمان ملل هیچ گونه برخوردی با این جنایتکاران صهیونیست صورت دهد و درحالی که این رژیم آشکارا به مرزهای دیگر کشورهای همسایه تجاوز می‌کند و آنها را مورد حمله قرار می‌دهد بدون اینکه بازخواستی صورت گیرد، بدیهی است که سران این رژیم درخواست عضویت در شورای امنیت را خواهند کرد و با جامعه جهانی برخوردی طلبکارانه و مغرورانه خواهند داشت.

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که اکثریت بزرگی در سازمان ملل نه تنها با سیاستهای رژیم صهیونیستی مخالف هستند بلکه با اساس شکل‌گیری و موجودیت این رژیم مشکل و مسئله داشته‌اند ولی از آنجا که ابتکار عمل در مجامع جهانی و سازمان ملل به ویژه در رکن حساس شورای امنیت به شکل ناعادلانه و غیرقانونی در انحصار دولتهایی است که حامی رژیم صهیونیستی می‌باشند، این مخالفت‌های گسترده بین‌المللی تاثیر و نتیجه‌ای نداشته است.بیشترین آمار رد قطعنامه‌ها در سازمان ملل، مربوط به قطعنامه‌هایی است که به گونه‌ای با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده و توسط آمریکا وتو شده‌اند. رژیمی که بیشترین سهم را در اهانت به این نهاد بین‌المللی و زیر پا گذاشتن مصوبات آن داشته، اکنون درصدد ورود به آن برآمده است. نکته قابل تأمل اینست که رژیم صهیونیستی که از هیچ اقدامی برای تثبیت موجودیت غیرمشروع خود ابا نداشته، قصد دارد با ورود به شورای امنیت نیز اهداف شوم خود را دنبال کند.

به زعم صهیونیستها، ورود آنها به رکن حساس و مهم شورای امنیت، حداقل امتیاز و دستاوردی را که می‌تواند در بر داشته باشد، رسمیت بخشیدن به موجودیت این رژیم در صحنه بین‌المللی خواهد بود. این درحالی است که ۶۵ سال تلاش این رژیم و قدرت‌های بین‌المللی حامی آن نتوانسته است مشروعیتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد نماید و به اعتراف سردمداران صهیونیست، رژیم صهیونیستی منزوی‌تر از همیشه است و مردم جهان نیز آن را منفورترین رژیم می‌دانند. هدف بعدی حضور رژیم صهیونیستی در شورای امنیت جلوگیری از مصوبات و طرح‌هایی است که علیه این رژیم مطرح می‌شود. اگرچه صهیونیست‌ها توانسته‌اند با تکیه بر نفوذ دولت‌های استعمارگر حامی خود عمده مصوبات و قطعنامه‌های سازمان ملل را پوچ و بی‌اعتبار سازند ولی این اقدامات طبعاً هم برای این رژیم و هم برای حامیان آن هزینه داشته و موجب انزجار جهانی شده است.

به زعم صهیونیست‌ها اگر آنها بتوانند مانع شکل گیری چنین طرحهایی شوند قطعاً هزینه کمتری را متقبل خواهند شد. اینگونه تحرکات مذبوحانه بسیار بعید است که بتواند برای نجات رژیم صهیونیستی و حل اساسی‌ترین معضلات این رژیم، یعنی غیرمشروع بودن آن در سطح جهانی، مثمرثمر واقع شود و جامعه بین المللی، اگرچه نتوانسته است اراده و نظر خود را در مجامع جهانی، درباره رژیم صهیونیستی و سیاستهای ضدانسانی آن، به دلیل اعمال نفوذ قدرتهای بین‌المللی به کرسی بنشاند ولی آنچنانکه در مقاطع مختلف نشان داده است تسلیم باج خواهی صهیونیست‌ها نخواهد شد.موضوع درخواست عضویت رژیم صهیونیستی در شورای امنیت، به ریشخند گرفتن اراده و نظر جامعه جهانی است و قطعاً با انزجار و مخالفت جهانی مواجه خواهد شد.
Share/Save/Bookmark