توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66395
شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۳
حادثه هولناک برای ۵ زن اصفهانی در حمام عمومی
به گزارش خط نيوز، آفتاب یزد نوشت: هشت نفر در یک حمام عمومی زنانه در خمینی‌شهر دچار گازگرفتگی شدند.مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان همچنین بیان کرد: سوختن ناقص سیستم گرمایش آب در یک حمام عمومی زنانه در شهرستان خمینی‌شهر روز پنجشنبه موجب مسمومیت تنفسی هشت نفر با گاز منوکسیدکربن شد.به گزارش رکنا، گفت: این گازگرفتگی به اورژانس پیش بیمارستانی اعلام و دو واحد امدادی به همراه چهار تکنسین فوریت‌های پزشکی به محل اعزام شدند.

غفور راستین افزود: در این حادثه هشت نفر شامل پنج خانم ۳۴ تا ۵۲ ساله و سه کودک پنج تا هشت ساله مسموم و توسط واحدهای امدادی به بیمارستان شهید اشرفی خمینی‌شهر منتقل شدند.

مونوکسید کربن، گازی بی‌رنگ و بی‌بو موسوم به "قاتل نامرئی" با شروع فصل سرما با آماری گسترده‌تر اما آرام و بی‌صدا، خانواده‌هایی را عزادار می‌کند و هر سال با آغاز فصل سرما، میزان مسمومیت با CO افزایش می‌یابد. عمده‌ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط‌های بسته و فاقد اکسیژن، تولید گاز منواُکسید کربن امکانپذیر است.براساس آمار پزشکی قانونی استان اصفهان در ۶ ماه نخست امسال، آمار تلفات گازگرفتگی افزایش داشته و از ۱۱ فوتی در مدت مشابه سال قبل به ۱۵ فوتی (۱۰ مرد و پنج زن) در ۶ ماه اول امسال رسیده است.
Share/Save/Bookmark