توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36307
سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷
تحریف وقیحانه سخنان رهبر انقلاب درباره «لغو تحریم ها» در روزنامه اصلاح طلب
روزنامه آفتاب یزد که در انتشار اخبار و تحلیل های «زرد» شهرت دارد، در آخرین مورد به تحریف سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان پرداخت.
به گزارش خط نیوز به نقل از رجا، سرمقاله نویس این روزنامه اصلاح طلب در یادداشتی ضمن حمایت از علی لاریجانی و هیئت رییسه مجلس نهم برای تغییر در طرح مجلس درباره مذاکرات هسته ای، نوشت: «در بند نخست این طرح آمده است: لغو تحریم‌ها به طور کامل و جامع باید در متن توافق نامه درج شده و در روز آغاز اجرای تعهدات انجام شود. این بند عین مطالبی است که بارها مقام معظم رهبری و پیرو آن شخص حسن روحانی و ظریف بر آن تاکید ورزیده‌اند.»

تاکید این روزنامه مبنی بر اینکه رهبر انقلاب گفته اند لغو تحریم ها باید به طور جامع «در روز آغاز اجرای تعهدات» انجام شود، در حالی است که معظم له در ۲۰ فروردین سال جاری در دیدار با مداحان اهل بیت علیه السلام صراحتا تاکید کردند «روز توافق» باید تمام تحریم ها لغو شود:

مطلب بعدی که ما به مسئولین گفتیم و به مردم هم عرض میکنیم، این است که در این جزئیّات مذاکرات ــ که خیلی هم این چند ماه آینده مهم است ــ اتّفاقی که باید بیفتد این است که تحریمها به‌طور کامل و یکجا بایستی لغو بشود. اینکه یکی از آنها میگوید تحریمها شش ماه دیگر لغو میشود، یکی میگوید نه ممکن است یک سال هم طول بکشد، یکی دیگر میگوید ممکن است از یک سال هم بیشتر بشود، اینها بازیهای متعارف معمول اینها است؛ اینها هیچ قابل اعتناء و قابل قبول نیست؛ تحریمها بایستی ــ اگر چنانچه حالا خدای متعال مقدّر فرموده بود و توانستند به یک توافقی برسند ــ در همان روز توافق به‌طور کامل لغو بشود؛ این باید اتّفاق بیفتد. اگر قرار باشد که لغو تحریمها باز متوقّف بشود بر یک فرایند دیگری، پس چرا ما اصلاً مذاکره کردیم؟ اصلاً مذاکره و نشستن پشت میز مذاکره و بحث کردن و بگومگو کردن برای چه بود؟ برای همین بود که تحریمها برداشته بشود؛ این را باز بخواهند متوقّف کنند به یک چیز دیگری، اصلاً قابل قبول نیست.
Share/Save/Bookmark