توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28667
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
یک سؤال از طه هاشمی
مهدی واحدی
اين روزها دانشگاه آزاد اسلامي و اتفاقات پيرامون آن در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است از موضوع جشن تولد هشتاد سالگي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و چاپ ويژه‌نامه «يك آخوند متفاوت» توسط روزنامه فرهيختگان ارگان اين دانشگاه ـ كه بلافاصله از دكه‌ها جمع‌آوري شد ـ گرفته، تا بازداشت اخير عمار كلانتري سردبير خبرگزاري دانشگاه آزاد اسلامي (آنا)، همه و همه نشان از اين دارد كه دانشگاه آزاد به حاشیه و بیراهه رفته است و در اداره امور خود از ثبات يك ارگان قدرتمند برخودار نيست و نشانه‌هايي از چند مديريتي در آن مشاهده مي‌شود.

همچنين امروز نيز خبر بازداشت پسر مقام ارشد دانشگاه آزاد اسلامي رسانه به رسانه و دست به دست مي‌گشت البته هنوز هيچ مرجع رسمي خبر اين بازداشت را تأييد نكرده است. خبرگزاري تسنيم نیز خبري را منتشر كرد كه «احسان مازندراني» بازداشت احسان ميرزاده پسر «حميد ميرزاده» رئيس دانشگاه آزاد اسلامي را تكذيب كرده است.

همين چند ماه پيش بود كه انتصاب عبدالحسين هراتي، يكي از فتنه‌گران سال ۸۸ ، به سمت مدير كلي اسناد و مدارك دانشگاه آزاد اسلامي چنان جنجال‌برانگيز شد كه مسئولان دانشگاه آزاد را مجبور به پاسخگويي كرد و در نهايت با فشار مجلس و رسانه‌ها مجبور به عزل هراتي شدند.

همان زمان طه هاشمي معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي و جانشين رئيس دانشگاه در شوراي راهبردي ارتباطات و اطلاع‌رساني اين دانشگاه كه به اين فرد حكم داده بود اعلام كرد بنده هيچگونه شناختي از هراتي نداشتم و او از داخل دانشگاه به من معرفي شد. بحث بر سر اينكه چه كسي هراتي را به طه هاشمي معرفي كرده است چنان بالا گرفت كه بالاخره معرف هراتي سر از مجمع تشخيص مصلحت نظام درآورد و آيت‌اله هاشمي رفسنجاني در صحبت‌هايي، از سابقه اين فرد هتاك به امام خميني (ره) اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت ايشان با مراجعه به دفتر بنده جوياي كار بوده است! در هر حال با عزل هراتي و بعد بازداشت وي اين غائله ختم شد. اگرچه هنوز پرونده وي مفتوح است و در دست بررسي مقامات قضايي است.

اما در مورد عمار كلانتري سردبير خبرگزاري آنا قضیه فرق می‌کند. کلانتری که در اواخر سال ۹۲ ، با حكم طه هاشمي معاون فرهنگي اين دانشگاه، و كسي كه بعنوان جانشين رئيس دانشگاه در شوراي راهبردي ارتباطات و اطلاع‌رساني، مسووليت مستقيم رسانه‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي را بر عهده دارد سردبير خبرگزاري دانشگاه آزاد اسلامی شد، آشنای طه هاشمی بود و برخلاف مورد مربوط به هراتی؛ طه هاشمی، کلانتری را از زمان دانشجویی می‌شناخت، از پيشينه او مطلع بود، از هفت ماه محكوميت قطعي‌اش نیز خبر داشت و مي‌دانست که کلانتری از بازداشتي‌هاي فتنه سال ۸۸ است و بيشترين اتهامات وي نيز در حوزه رسانه است؛ پس چگونه است که او را در پست مديريتی حساسي مانند سردبيري يك خبرگزاري، آن‌هم دانشگاه آزاد اسلامي مي‌گمارد؟! آيا آقاي طه هاشمي به عواقب اين انتصاب فكر نكرده يا با برنامه‌ريزي و هدف مشخصي، از اين فرد كه مديريت رسانه‌هاي زنجيره‌اي و سايت‌هایي چون آينده نيوز، بازتاب امروز و... را در كارنامه خود دارد، در اين سمت استفاده كرده است.

بماند که مريم جمشيدي، سرپرست فعلي خبرگزاري دانشگاه آزاد اسلامي نیز از خبرنگاران روزنامه‌هاي زنجيره‌اي اصلاح‌طلبان و از همكاران سابق فواد صادقي و عمار كلانتري در سايت‌هاي فيلتر شده آينده نيوز و بازتاب امروز و... مي‌باشد. و از این حیث، روزنامه فرهیختگان هم نیازمند توجه ویژه و جدی است و دانشگاه آزاد یا باید فکری به حال آقای طه هاشمی کند و یا فکری به حال رسانه‌های متبوع.
Share/Save/Bookmark