توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34012
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۸
دولت یازدهم هم اشتباه دولت قبل را تکرار کرد‬؛
نادران: مبادلات ارزی همچنان در اختیار چند صرافی خاص است‬؛ این بار با نرخ کارمزد بیشتر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شبکه صرافی که در دولت قبل فعال بود در این دولت هم فعالتر شده و با نرخ کارمزد بیشتری نقل و انتقال ارز را انجام می دهند.
نادران: مبادلات ارزی همچنان در اختیار چند صرافی خاص است‬؛ این بار با نرخ کارمزد بیشتر
به گزارش خط نیوز ؛ الیاس نادران، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با جهان نیوز با بیان اینکه چند صرافی خاص که در دولت گذشته مسئول نقل و انتقال ارز از داخل کشور به امارات و بالعکس را انجام می دادند و بابت این کار نرخ کارمزدی دریافت می کردند، در این دولت فعال تر شده اند.

وی اظهار داشت: به رغم اینکه قرار بود طبق توافق نامه ژنو مبادلات ارزی ما از کانال های رسمی صورت بگیرد اما متاسفانه شنیده ام که همان شبکه صرافی که در دولت قبل فعال بود در این دولت هم فعالتر شده و با نرخ کارمزد بیشتری نقل و انتقال ارز را انجام می دهند.

به گزارش خط ، نماینده مردم تهران در مجلس روز گذشته در تذکری شفاهی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر مقادیر قابل توجهی ارز بانک مرکزی طی محموله‌ای چمدانی از کشور خارج شده است، گفت: این ارزها همان ارزهای آزاد شده از توافقنامه ژنو است.

نادران گفته بود اخیرا گزارشی دریافت کردیم که نشان می‌دهد ظرف ماه‌های اخیر مقادیری قابل توجهی از ارزهای بانک مرکزی طی چند محموله چمدان اسکناس ارزی که عمدتا درهم بوده‌اند، از میادین رسمی و با تایید بانک مرکزی از کشور خارج شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از این محموله‌ها با دستور دادستان تهران در فرودگاه توقیف و عودت شده است که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است و گفته می‌شود این ارزها همان ارزهای آزاد شده از توافقنامه ژنو است. آمریکایی‌ها علی‌رغم تعهد کلی در آزادسازی چند میلیارد دلار از منابع ارزی کشور در مرحله اقدام، به رسم دیرینه خوی آمریکایی خود، از دادن ولو یک دلار به دولت استنکاف کرده‌اند.
Share/Save/Bookmark