توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 71165
شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸
مظلوم ثانی عاشق خدمت؛
مظلوم ثانی عاشق خدمت؛
به گزارش گروه سیاسی خط نیوز؛ در یکی از آخرین جلسات هیات دولت، مظلوم ثانی انقلاب، خادم حضرت رضا«ع» و سید محرومان، به نکته‌ای از قول‌ شهید بهشتی
اشاره می‌کنند که امام راحل فرموده‌اند: سکوت و سکوت و سکوت؛این سکوت هم که در تفسیرش به زیبایی آمده بود که درباره اختلافات سه قوه، امر به سکوت است .
این مهم نشانگر این است که آن شهید عاشق خدمت در سال‌های طولانی خدمتش، در فراز و فرودها به سکوت‌ها و مظلومیت‌های معنادار خو کرده بود؛ سکوت به امر ولی که به قول مولوی:
هر ‌که را اسرار حق آموختند
مُهر کردند و دهانش دوختند
سید مظلوم ما، که می‌توان او را بعد از شهید بهشتی، الگوی صبر ولایت‌مدارانه و سکوت خردمندانه دانست در سالهای خدمت منتهی به ریاست جمهوری، سینه اش مالامال از اسراری بود که می‌توانست چهره‌ی حقیقی برخی افراد و جریانات را به روشنی نمایان کند؛ اما صبر اندیشمندانه و سکوتِ سلوکیِ ولایتمدارانه را تداوم بخشید و در قبال شایعات، تهمت‌ها، تمسخرها و تخریب‌ها، بر مسند صبر جمیل نشست و صرفاً خدمت را برگزید؛ او عاشق خدمت بود و هرگز بر قلب پاک و خالص و عاشقش، سیطره‌ی شیفتگی و وابستگی به قدرت، مشاهده نشد.
از نجابت و حیا و سعه‌ی صدر مثال زدنیش و تواضع خالصانه‌اش باید نوشت و نوشت و نوشت.
این مرد بزرگ در قبال اراذل رسانه ای معاند، پاسخی جز تداوم و تمرکز بر خدمت به مردم نداشت.
ساده‌زیستی، مرام همواره‌اش بود؛ همان ساده‌زیستی‌ای که یک فریم از آن را در کلام طعنه‌زننده‌ی روسای سابق قوای مقننه و مجریه ثبت و ضبط شده است. این روزها که سادگی زندگی مادر بزرگوارش، عیان شده است، همگان فهمیده‌اند که آن ساده‌زیستی نه ادا و اطوار بود و نه خالی از حقیقت.
گرچه شهادت زیبنده این مرد الهی بود اما برخی در حق آن مرد بزرگ جفا نمودند و همراه با بوق‌های تبلیغاتی دشمنان، این مرد بزرگ، صابر و نجیب را آزردند.خون پاک آیت الله رئیسی و سومین امام جمعه شهید آذربایجان و فرزند فهیم و شهیر و بصیر انقلاب شهید امیرعبداللهیان، تداوم‌بخش راه نورانی ولایت است.
اینک ماییم و حسرتی که همچنان بر دل‌هایمان خواهد ماند که باز هم خیل شهیدانی پاک، راهی رضوان حق شدند ‌ و در قهقهه‌ای مستانه، «عند برهم یرزقون» شدند و ما ماندیم:
بی‌حسرت از جهان نرود هیچ کس به درالا شهید عشق به تیر از کمان دوست
روح این شهدا و همراهانشان با شهدای کربلا همنشین و با اول مظلوم بزرگتاریخ اسلام، امام علی«ع»، قرین باد که مصداق آن کلام مولا شدند که: «إنّ الجهاد باب من ابواب الله عزوجل، فتحه الله لخاصة اولیائه»
Share/Save/Bookmark