توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66756
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۸
وزیر فرهنگ:
قوانین حجاب و عفاف با تحولات روز و فرهنگ اصیل ایرانی متناسب می‌شود
وزیر فرهنگ با تاکید بر لزوم روزآمدسازی قوانین حجاب و عفاف گفت: جامعه ما جوان و مواجه با پدیده های جدید است و ما تلاش می‌کنیم تحولات روز را به رسمیت شناخته و زمینه متناسب سازی قوانین و مقررات مطابق با تحولات امروزی و درعین حال سنت‌ها و فرهنگ اصیل ایرانی را فراهم کنیم.
قوانین حجاب و عفاف با تحولات روز و فرهنگ اصیل ایرانی متناسب می‌شود
جلسه ۷۶۴ شورای فرهنگ عمومی روز سه شنبه با حضور اعضا به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شد و «طرح تحول حجاب و عفاف» در کشور از مباحث پیش از دستور این نشست بود.

محمدمهدی اسماعیلی در این نشست اظهار داشت: اجرای کامل قانون عفاف و حجاب را ماموریت خود در این وزارتخانه می دانیم، لازم است نه کار ایجابی را معطل کار سلبی کنیم نه برعکس، هر دو حوزه باید باهم انجام شود، اگر در جامعه هنجار شکنی اتفاق بیفتد نمی توان صبر کرد تا کار ایجابی جواب دهد، با هنجار شکن باید برخورد کرد، اشکالات قانونی اگر وجود دارد در این زمینه باید حل شود.

وی افزود: دو بخش ایجابی و سلبی، هم کار گفتمانی و هم برخورد با هنجارشکنان در کنار هم باید پیش برود، در حال حاضر وضعیت خیابان ها به گونه ای شده که حتی امکان تماشای برخی فیلم های سینمایی همراه با خانواده وجود ندارد. وظیفه من به عنوان وزیر فرهنگ این است اگر امکان اصلاح مساله ای و رفع اشکال آن وجود ندارد جلوی آن را بگیرم. ما با هنجارشکنان فیلم، حوزه وی او دی و غیره برخورد می کنیم.
اسماعیلی گفت: نمی توانیم کار سلبی را تعطیل یا معطل به کار ایجابی کنیم، در عین حال کار ایجابی هم دستگاه های خود را دارد ما در نهادهای دولتی مقابله با هنجارشکنی را مطابق با قانون اجرا می کنیم. چون معتقدیم دستگاه های دولتی باید از خود شروع کنند. ما در زمینه اجرای قانون کاستی نداریم شاید در حوزه برخوردانتظامی نیاز به ترمیم هایی داریم اما در سیستم های اداری آیین نامه و دستورالعمل زیادی داریم که در حال حاضر اجرا نمی شود که باید در این زمینه تحولاتی صورت گیرد.
وزیر فرهنگ تاکید کرد: اگر کاری خلاف شرع و قانون است هیچ مجوزی مانع برخورد با آن نیست.

وی دستور داد: کارگروه ویژه با حضور دستگاه های مرتبط از جمله دانشگاه، روحانیت، نماینده حوزه، نیروی انتظامی و غیره شکل بگیرد و متن آماده شده در این خصوص نیز تکمیل گردد اما ظرف یک هفته آینده دستگاه های عضو مجموعه نظرات دستگاه خود را به دبیرخانه اعلام دارند.

ادامه دارد...
Share/Save/Bookmark