توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28721
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴
سخنی پیرامون حضور اروپایی ها و آمریکایی ها در داعش؛
پیام سرهای بریده برای شهروندان غربی
شهاب خاکسار،
سخنگوی پنتاگون روز گذشته از حضور حداقل ۱۰۰ شهروند آمریکایی در تشکیلات تروریستی سوریه خبر داد. این سخنگو همچنین گفته است آمار دقیقی از تعداد گروه هایی که این شهروندان آمریکایی در آنها به فعالیت تروریستی مشغولند ندارد ولی احتمال می دهد که خداقل ۱۰ نفر از آنها در تشکیلات داعش عضویت داشته باشند.

در هفته های اخیر خبررسانی درباره عضویت شهروندان اروپایی و آمریکایی در تشکیلات گروه های تکفیری منطقه به ویژه داعش و النصره شدت بیشتری یافته است. جالب آنکه اغلب این خبرها از منابع غربی به رسانه های جهان راه پیدا کرده و مورد توجه و استقبال رسانه های داخلی ما هم قرار می گیرند.

در یکی از مشهودترین نمونه ها، منابع خبری انگلستان، چند روز بعد از انتشار فیلم تکان دهنده سربریدن شهروند آمریکایی توسط یک عضو داعش، اعلام کردند به شواهدی دست یافته اند که نشان می دهد، تروریست نقابدار داعشی، احتمالا یک شهروند انگلیسی است.

سوالی که در همه این موارد به ذهن خطور می کند و متأسفانه اغلب رسانه های داخلی و بین المللی ما به آن بی توجهند، انگیزه منابع خبری، سیاسی و نظامی غربی از این گونه اطلاع رسانی و بزرگ نمایی نقش شهروندانشان در تشکیلات مخوف و وحشی تکفیری های سوریه و عراق است.

برای تحلیل دلیل این پدیده، بد نیست ابتدا این خبر را که ۵ سال پیش در برخی رسانه ها منتشر شد را با هم بخوانیم:

«يك فيلم مستند آمريكايي درباره گسترش شديد و افزايش بي‌وقفه رشد اسلام در كشورهاي اروپايي، به مقامات اين كشورها به شدت هشدار داده كه براي جلوگيري از اسلامي نشدن اروپا، فوراً از خواب بيدار شوند و اقداماتي اتخاذ كنند.
اين فيلم مستند آمريكايي نشان داد كه چگونه طي چند سال آينده دين اسلام در كشورهاي مختلف جهان به ويژه در اروپا گسترش مي‌يابد به طوري كه در سال ۲۰۱۶ ميلادي يك دولت اسلامي در قاره اروپا تشكيل خواهد شد.
اين فيلم همچنين نشان مي‌دهد كه چگونه فرهنگ اروپايي و غربي در قاره اروپا از بين خواهد رفت و فرهنگ اسلامي جاي آن را خواهد گرفت.
اين فيلم مستند پيش‌بيني كرده است، كشور اسلامي كه انتظار مي‌رود در قاره اروپا تشكيل شود، در منطقه‌اي در جنوب فرانسه خواهد بود و در سال ۲۰۲۷ ميلادي يك پنجم جمعيت فرانسه را مسلمانان تشکیل خواهند داد و رشد اسلام در كشورهاي اروپايي و به ويژه در فرانسه به همين منوال ادامه مي‌يابد و ۳۹سال ديگر، فرانسه به يك جمهوري اسلامي تبديل خواهد شد.
در بخشي از این فيلم آمده كه آمار و ارقام نشان مي‌دهد در حال حاضر حدود ۵۰ % زاد و ولدها در كشور بلژيك، در خانواده‌هاي مسلمان انجام مي‌گيرد و اين نشان مي‌دهد كه در سال ۲۰۲۵ ميلادي يك سوم جمعيت اين كشور را مسلمانان تشكيل خواهند داد و در هلند نيز اتفاقي مشابه خواهد افتاد ؛ اما طي اين مدت، ۴۰ % جمعيت روسيه نيز مسلمان خواهند شد


مشابه این خبرها در یک دهه اخیر بارها در رسانه های غربی و یا در محافل سیاسی و استراتژیک آنان گفته شده است. واقعیت آن است که در کنار عواملی همچون نفت، مهار انقلاب اسلامی ایران، تأمین امنیت اسراییل و تغییر نقشه ژئوپولتیک منطقه خاورمیانه که از آنها به عنوان مهمترین رئوس اهداف بلند مدت غرب به رهبری آمریکا در این بخش از جهان نام برده می شود و صاحب این قلم هم حدود ده سال پیش در این باره نوشته است، باید به «کنترل موج اسلام خواهی در غرب» هم اشاره کرد.

در حقیقت باید بسیاری از تحرکات نظامی، سیاسی و حتی رسانه ای غرب را نوعی «فرار به جلو» برای کنترل موج شدید اسلام خواهی در اروپا و آمریکا دانست. مقوله ای که در نهان، مهمترین دغدغه رهبران سیاسی اروپا و آمریکا در تمام سالهای پس از جنگ سرد بوده است.

از سوی دیگر غربی ها به این باور رسیده اند که گسترش روزافزون اسلام نه در سایه فعالیت های سازمان یافته دولت های اسلامی و یا گروه ها و سازمان های اسلامی، بلکه در ذات این دین وحیانی نهفته است. اسلام چهره رحمانی دینداری را در عصر فرامدرنیته غربی به خوبی به نمایش می گذارد و در سایه همین روح لطیف و چهره رحمانی است که انسان خسته از اقتضائات ماشینی مدرنیته و سرگشتگی فرامدرنیته، مجذوب آن می شود.

این است که استراتژیست های غربی خیلی زود متوجه می شوند که ورود کشورهایشان به جنگ مستقیم و اشغال کشورهای اسلامی و کشتار مسلمانان، نه تنها دردی از آنها دوا نمی کند، بلکه روز به روز چهره مظلوم مسلمانان را در افکار عمومی جهانیان تابناک تر نموده و گرایش جوانان غربی به اسلام را شدت خواهد بخشید. آنها به این نتیجه رسیدند که تنها راه حل برای دور نمودن ملت هایشان از مسلمانانی که حالا دیگر بخش قابل توجهی از جمعیت کشورهای اروپایی و آمریکا را تشکیل می دهند و کاهش گرایش جوانانشان به اسلام، ارایه تصویر یک تروریست بالقوه از تک تک مسلمانان ساکن در آن کشورهاست که آماده است هر لحظه که فرصت یابد، سر شما را گوش تا گوش ببرد و از ریختن خون شما لذت می برد.

رسانه های غربی با تمام قوا در حال ارایه تصویری دهشتناک از اسلام هستند و اصرار دارند به شهروندان خود بگویند که «فریب ظاهر مهربان همسایه مسلمانت را نخور! او اگر فرصت یابد، سرت را خواهد برید و فردایش به سوریه یا عراق سفر خواهد کرد تا سرهای بیشتری ببرد و خون های بیشتری بریزد.»

در این شرایط تعجب ما بیشتر از رسانه های خودی است که که چرا این گونه ساده اندیشانه فریب این سیاست رسانه ای غرب را خورده و در بوق خبرهای مربوط به حضور مسلمانان اروپایی و آمریکایی در تشکیلات تکفیری منطقه با خوشحالی می دمند و تصور می کنند که با این شیوه حکومت های غربی را رسوا می کنند!

صاحب این قلم اطلاع چندانی از تعداد اتباع غربی که در تشکیلات داعش یا النصره و سایر گروه های تکفیری جنایت می کنند، ندارد و در عین حال تصور می کنم که احتمالا بتوان تعدادی از آنان را در گروه های تکفیری یافت، اما تردیدی ندارم که موج تبلیغات رسانه های غربی در این باره، هدفی جز بدنام کردن مسلمانان مقیم اروپا و آمریکا و کنترل گرایش روزافزون ملت های غربی به اسلام ندارد.
Share/Save/Bookmark