توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 34274
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۲
هاشمی: دلواپسان با نتانیاهو همنوا شده اند
هاشمی هم جنگ زرگری نتانیاهو - اوباما را باور کرد! / رهبر انقلاب: رژیم صهیونیستی دست نشانده امریکا است
مذاکرات در آستانه توافق است
این در حالی است که بررسی سیاست های منطقه ای آمریکا در گذشته و حال حاکی از آن است که رژیم صهوینستی ادامه دهنده و مجری سیاست های ایالات متحده در منطقه بوده است و این رژیم هیچ اراده و توانی برای موضع گیری مستقل در قبال موضوعات منطقه ای و جهانی بر خلاف سیاست های آمریکا ندارد.

به گزارش خط نیوز ،
در حالی که دور جدید مذاکرات وزرای امور خارجه ایران و آمریکا از روز گذشته در شهر مونتروی سوئیس آغاز شده است، اکبر هاشمی رفسنجانی منتقدان سیاست مذاکراتی دولت را «دلواپسان هم نوا با نتانیاهو» نامید.

اکبر هاشمی رفسنجانی در همایش ملی توسعه پایدار مذاکرات هسته ای را مهم ترین پروژه دولت عنوان کرد و بلافاصله منتقدان را دلواپسانی دانست که با نتانیاهو هم نوا شده اند.

"در مهمترین پروژه دولت که تیم مذاکره کننده است و مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار دارد، خودشان هم تکرار می‌کنند که با برنامه رهبری کار را پیش می‌برند اما این دلواپسان چه بر سرشان می‌آورند و با نتانیاهو هم‌نوا شده‌اند."وی با اشاره به سفر نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا ادامه داد: او آنجا رفته و اوباما را تحریک می‌کند و اینجا هم دلواپسان می‌گویند که ما اسرار را می‌گوییم؛ نمی‌دانیم این چه سری است؛ آنها هم از شیطان هستند و از آن طرف دارند کار می‌کنند اما در حال حاضر نزدیک به نتیجه رسیده‌ایم.

رئیس مجمع تشخیص افزود: زمانی که تیم مذاکره کننده باز می‌گردد به جای استقبال از آنها، دلواپسان چیزهایی می‌گویند که نباید بگویند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به انتقادات برخی ها در مجلس از تیم مذاکره کننده ادامه داد: تریبون مجلس باز است و هر چه می‌خواهند می‌گویند و برخی هم این دروغ‌ها را باور می‌کنند و اینها مزاحمت است. ‌ما در بعد از جنگ این مسائل را نداشتیم و الان که با این همه فشار بین‌المللی مواجه هستیم آیا در داخل هم فشار باید بیشتر باشد؟ آنها از این ملت انقلابی و جنگ‌رفته نیستند. آنها آسان آمده‌اند و تریبون پیدا می‌کنند و این حرف‌ها را می‌زنند و مشکل ما این آدم‌ها هستند.

خطیب سابق نماز جمعه تهران در پایان و پس از توهین به منقدان سیاست هسته ای دولت و بدون آنکه از اشاره ای به عدم پاسخگویی مقامات وزارت امور خارجه به انتقادات مطرح شده کند، اظهار داشت: البته منتقدان هم اگر حرف منطقی دارند بزنند و جوابشان را بگیرند چرا که فضای انتقاد سازنده است اما فضای تخریب کینه و دشمنی می‌آورد و مایوس می‌کند.

با این حال این اظهارات هاشمی رفسنجانی نشان می دهد که وی بدون توجه به روابط میان رژیم صهیوینستی و آمریکا، قائل به آن است که سیاست های کاخ سفید در موضوع هسته ای در تضاد سیاست های اسرائیل قرار دارد.

این در حالی است که بررسی سیاست های منطقه ای آمریکا در گذشته و حال حاکی از آن است که رژیم صهوینستی ادامه دهنده و مجری سیاست های ایالات متحده در منطقه بوده است و این رژیم هیچ اراده و توانی برای موضع گیری مستقل در قبال موضوعات منطقه ای و جهانی بر خلاف سیاست های آمریکا ندارد.

این تصور اشتباه كه رژيم صهيونيستي امريكا را مديريت مي كند نیز سبب شده که تفاوت لحن مقامات رژیم صهیوینستی و برخی از مقامات آمریکایی به معنای تفاوت رویکرد این دو در موضوع هسته ای ایران و تقلای آمریکا برای دور شدن از بی منطقی تفسیر شود.

درواقع رژیم صهیونیستی ابزاری برای اجرایی کردن نقشه ها و برنامه های آمریکا در منطقه است، در همین راستا تفاوت لحن مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بر مبنای سیاست "چماق و هویج" طرح ریزی شده، به این معنا که با توجه به تجربه مذاکرات هسته ای گذشته، آمریکا با بزرگنمایی مواضع مقامات رژیم صهیونیستی ، سیاست های مشوقانه خفیفی را به ایران پیشنهاد میدهد تا ایران با مشاهده "چماق" اسرائیلی و بازارگرمی چهره هایی چون نتانیاهو، به سمت "مشوق های آمریکایی" رهنمون شود.

نگاهی به اظهارات مقامات صهیونیستی در پاییز سال گذشته یعنی پیش از انعقاد توافق ژنو نیز موید همین گزاره است.

در آن برهه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با زیر سئوال بردن فلسفه مذاکرات هسته ای از احتمال حمله نظامی به ایران سخن گفت. نتانیاهو خواستار رد هرگونه توافق با ایران بود اما پس از انعقاد توافق ژنو اظهارات مقامات صهیونیست نشان داد که چه دیدگاهی درباره این توافق دارند.(+)

با این حال تفکیک بین سیاست های آمریکا و مقامات صهیونیست آن هم در موضوع حیاتی مانند مساله هسته ای ایران در حالی از سوی هاشمی رفسنجانی و افرادی که دیدگاه مشابه وی دارد، تبلیغ می شود که در صحنه عمل همواره رژیم صهیونیستی پیرو سیاست های آمریکا در سطح منطقه ای و جهانی بوده است و هیچ گاه از این وظیفه خود تخطی نکرده است.

رهبر معظم انقلاب نیز در مناسبت های مختلف به این موضوع اشاره کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای سال ۷۲ در دیدار جمعی از روحانیون درباره نقش اسرائیل در منطقه فرمودند: صهيونيستها هم در اين منطقه، مثل سگِ زنجيرىِ استكبار عمل‌مى‌كنند ... به اين و آن پريدن، شأن صهيونيستهاست. از آنها، غير از اين هم انتظارى نيست و البته، كسى هم اهميتى به آنها نمى‌دهد.

ایشان سال ۹۰ نیز در مراسم تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش، در این باره تصریح کردند: هم آمریکا بداند، هم دست‌نشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژیم صهیونیستى در این منطقه بداند؛ پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرضى، هرگونه تجاوزى، بلکه هر گونه تهدیدى، پاسخى خواهد بود که از درون، آنها را از هم خواهد پاشید و متلاشى خواهد کرد.

با این حال به نظر می رسد بازی فریب آمریکا و رژیم صهیونیستی برای متقاعد کردن تیم ایرانی به پذیرش برخی خواسته ها که برخلاف خطوط قرمز نظام است برخی از اعضای دولت و شخصی مثل هاشمی رفسنجانی را که وارد نهمین دهه زندگی خود شده ، فریب داده است. سیاستمدار سالخورده ای که خود تجربه معامله با آمریکایی‌ها را داشته و در آن ناموفق بوده است.
Share/Save/Bookmark