توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67764
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
توصیه‌هایی به کنکوری‌ها برای انتخاب رشته
توصیه‌هایی به کنکوری‌ها برای انتخاب رشته
رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از کنکوری‌هایی که قصد انتخاب رشته دارند، خواست آگاهانه در مورد انتخاب رشته تصمیم‌گیری کنند.

فردین منصوری در گفت وگو با ایسنا، عوامل مهم در انتخاب رشته را شامل انتخاب بر اساس توانایی‌، علاقه، بازار کار و نیاز جامعه عنوان کرد و افزود: اگر کنکوری‌ها بر اساس این عوامل انتخاب رشته کنند، در مسیر درست انتخاب رشته قرار می گیرند.

رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: انتخاب رشته یک فرآیند مهم در زندگی داوطلبان آزمون سراسری است که باید با شناخت و آگاهی از توانایی و ویژگی های شخصیت خود و آینده شغلی انجام شود تا فرد را در مسیر موفقیت زندگی تحصیلی و شغلی قرار دهد.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته ناآگاهانه می‌تواند مسیر زندگی تحصیلی و شغلی آینده داوطلبان را تحت تاثیر جدی قرار دهد، گفت: از کنکوری هایی که قصد انتخاب رشته دارند درخواست داریم حتما با افراد متخصص مشورت کنند.

وی یک توصیه هم به خانواده ها داشت و از آنها خواست از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب رشته فرزندانشان بدون کسب نظر فرزندشان صرف نظر کرده و این کار را با کمک افراد متخصص انجام دهند.

منصوری تاکید کرد: والدین نباید فرزندانشان را مجبور به تحصیل در یک رشته خاص کرده و آرزوهای از دست رفته خود را در فرزندانشان دنبال کنند.
Share/Save/Bookmark