توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66864
چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۲
گرانی خودرو مهمترین دلیل استیضاح وزیر صمت است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره طرح استیضاح وزیر صمت گفت: گرانی خودرو مهمترین دلیل استیضاح وزیر صمت است.
گرانی خودرو مهمترین دلیل استیضاح وزیر صمت است
لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح این وزیر که از هفته گذشته در مجلس تهیه شده بیش از حد نصاب امضاء (امضای حداقل 10 نماینده) دارد و باید از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده و در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

وی با اشاره به محورهای این استیضاح گفت: مهمترین محور این استیضاح افزایش قیمت خودرو است و وزیر باید پاسخ دهد که علت این افزایش قیمت چیست؟.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم نسبت به این افزایش قیمت ناراضی هستند، افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از مردم برای خرید خودرو ثبت نام کرده و در نوبت تحویل هستند و این افزایش قیمت شوکی به آنها وارد کرده است.

سیاهکلی تصریح کرد: برحی مردم با هزاران زحمت پولی تهیه کرده و نسبت به ثبت نام خودرو اقدام کردند و با این افزایش قیمت خودرو نگران هستند که تکلیف آنها چه می شود و اگر این افزایش قیمت شامل حال آنها شود، چون پول اضافه تری ندارند نمی توانند خودرو بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه این افزایش قیمت خودرو یک ظلم به مردم است، افزود: گرانی قیمت خودرو نه دارای استدلال است و نه منطقی. همچنین از لحاظ شرعی هم مشکل دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر هم فروشندگان خودرو ناراضی هستند و هم مصرف کنندگان. خرید و فروشی که 2 طرف معامله ناراضی باشند، از لحاظ شرعی دچار اشکال است.

سیاهکلی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر افزایش نیافتن قیمت ها از جمله قیمت خودرو گفت: این تصمیم وزیر صمت برای افزایش قیمت خودرو خلاف نظر رئیس جمهور و همچنین خلاف نظر کارشناسی و تخصصی است.

وی گفت: طرح استیضاح زمانی پس گرفته می شود که وزیر قیمت خودروها را به حالت قبل برگرداند در غیر این صورت وی باید استیضاح شود و با حضور در صحن مجلس پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت سایپا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی به مدیرعامل سایپا گفتم وقتی خودرو را گران کردید، مردم نمی توانند بخرند، در جواب گفت که مردم خودروی با قیمت پایین تر بخرند.

سیاهکلی افزود: من به مدیرعامل سایپا گفتم که خودرو های شما که خودرو نیست. چهار چرخ است. پس شما 2 چرخ را حذف کنید و به مردم 2 چرخ بدهید. یا دوچرخه بدهید یا موتورسیکلت.

وی با بیان اینکه مشکلات معدن در کشور محور دوم استیضاح این وزیر است، افزود:در راه اندازی معادن و نظارت بر عملکردها مشکلاتی وجود دارد. با توجه به اینکه در فروش نفت و گاز مشکلاتی وجود دارد، معادن می تواند جایگزین خوبی باشد اما متاسفانه به این موضوع مهم توجهی نمی شود.
Share/Save/Bookmark