توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69384
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری کرمانشاه خبر داد؛
راه اندازی سامانه پنجره مدیریت زمین برای مقابله با زمین خواری
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه از راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین برای مبارزه با زمین خواری در کرمانشاه خبر داد.
راه اندازی سامانه پنجره مدیریت زمین برای مقابله با زمین خواری
انشاالله کولانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۲۷ درخواست مجوز واگذاری زمین به سامانه منابع طبیعی کرمانشاه ارسال شده که به تمامی درخواست‌ها پاسخ داده شده است.

وی افزود: سامانه پنجره واحد زمین طرحی برای مقابله با زمین خواری است و این سامانه تصرف غیرقانونی و دست اندازی بر املاک را کوتاه کرده و ضرورت مقابله با زمین خواری از دلایل توجیهی راه اندازی این سامانه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری کرمانشاه با اشاره به جلوگیری از سردرگمی و پیش گیری از مفاسد زمین خواری و بحث استعلامات و نظارت دقیق در پاسخ به استعمالات، تصریح کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین هنوز به طور ۱۰۰ درصدی در استان کرمانشاه اجرا نشده و این مهم همکاری همه دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی، شهرداری، بنیاد مسکن، راه و شهر سازی، و سازمان صمت را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: متقاضیان زمین برای طرح‌های اقتصادی می‌توانند با ورود به این سامانه و با مشاهده اراضی مستعد بهره برداری در غالب طرح‌های مختلف بدون نیاز به مراجعه حضوری در زمان کوتاهی مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنند.

کولانی در ادامه گفت: نظر به اینکه ما راهبری و هماهنگ کننده این موضوع هستیم، هر دستگاهی موظف است آن سازوکارها و زیر ساخت‌های خود را وارد سامانه کند و طرح سامانه پنجره واحد زمین از مرداد ماه سال گذشته اجرایی شده.
Share/Save/Bookmark