توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 67124
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۶
کینه توزی پیرمردهای خسته علیه انقلاب +جزئیات
در قانون اساسی بر حقوق اساسی مردم از جمله آزادی بیان، حق انتخاب و تعیین سرنوشت در برهه‌های مختلف همچون انتخابات و راهپیمایی‌ها و... تاکید شده است اما مشاهده می‌کنیم تحقق همین خواسته‌ها با مشکلات جدی رو به رو است.
کینه توزی پیرمردهای خسته علیه انقلاب +جزئیات
به گزارش خط نيوز به نقل از مشرق، محمدجواد حق‌شناس، فعال چپ و عضو شورای شهر سابق تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

"امروز نیاز است با مطالعه و پژوهش جدی بررسی شود که آیا با گذشت بیش از ۴۰ سال از روند انقلاب آن آرمان‌ها و اهدافی که بر اساس آن جنبش و حرکت مردم شکل گرفت، تحقق پیدا کرده است؟ آیا اهدافی که مطرح شد، در مسیر درستش بوده‌ یا خیر؟ مشخصاً با مطالعه و یک حساب سرانگشتی اگر اهدافی که به خاطر آن جامعه دست به انقلاب زدند را دنبال کنیم، خواهیم دید مردمی که در متن انقلاب بودند و کسانی که در کادر رهبری و هدایتش بودند، عملاً به این امر اعتراف دارند -که- متاسفانه فاصله جدی با آرمان‌های انقلاب اسلامی که برایش بسیار زحمت کشیده شد و خون‌های فراوانی که ریخته شد وجود دارد"!

او همچنین می‌افزاید: خواسته‌های مردم در کمتر از ۴ یا ۵ ماه به ثمر نشست که سند قانون اساسی تدوین شد و مردم با یک رفراندوم به آن رأی داده دادند و عملا آن خواسته‌هایی که در قالب شعارها، بیانیه‌ها، سخنرانی‌ها و یا تحرکاتی که در میان اقشار مختلفی از جمله دانشگاهیان، روشنفکران، نویسندگان، هنرمندان یک خواست عمومی شده بود، تبدیل به مهم‌ترین سند مورد توافق ملت شد که امروز عملا به عنوان یک سند مورد توافق بین حاکمیت و مردم اجرا می‌شود. اما در حال حاضر اگر نگاهی به همین سند ملی که قانون اساسی است، بیندازیم مشاهده خواهیم کرد که متاسفانه فاصله بسیاری بین وضعیت موجود و این سند که مورد توافق مردم است و قرار بود اجرا و در سرنوشت مردم حاکم شود، وجود دارد.

وی بیان کرد: در قانون اساسی بر حقوق اساسی مردم از جمله آزادی بیان، حق انتخاب و تعیین سرنوشت در برهه‌های مختلف همچون انتخابات و راهپیمایی‌ها و... تاکید شده است اما مشاهده می‌کنیم تحقق همین خواسته‌ها با مشکلات جدی رو به رو است. حتی در تعیین سرنوشت مردم که توسط انتخابات شکل می‌گیرد با محدودیت‌های جدی روبه‌رو شده است که با افزایش اختیارات برخی نهادها حقوق مردم به چالش کشیده شده و عملا فاصله جدی بین آرمان‌ها و خواسته‌ها و اهدافی که مستند، تدوین و مصوب شد و به رأی مردم هم رسید، دیده می‌شود.

*حتما همینطور است که از نظر مشتی انقلابی خسته، ناکارآمد و قرار گرفته در فرایند معارضه با نظام اسلامی که جز تحریم انتخابات و اغتشاش خیابانی به چیزی نمی‌اندیشند؛ انقلاب به اهدافش نرسیده است!

اما در وادی عقلانیت، منطق و نگاه واقع‌گرا اتفاقا انقلاب اسلامی در گستره‌ای وسیع‌تر از تصورات اولیه به اهداف رسیده و با سرعتی بیشتر در مسیر آرمان‌هایش در حال حرکت است.

چه اینکه هیچیک از مردم و انقلابیون صدر انقلاب تصور این را نداشتند که انقلابی که چریک‌هایش برای پیشبرد اهدافشان گاهی از ساندنیست‌ها و بولشویک‌ها و کوبایی‌ها الهام می‌گرفتند؛ پس از ۴۳ سال به جایگاه هژمونی برسد، هژمونی ایران را شکل بدهد و ملهم دیگران شود.

به این معنی که حالا ساندنیست‌ها و کوبایی‌ها و دیگرانِ دیگری در سوریه و ونزوئلا و عراق و لبنان و یمن و... هستند که از انقلاب ایران در پیشرفت و اقتصاد و امنیت الهام می‌گیرند و این ایران است که از متحدان خود در جای‌جای جهان دفاع اقتصادی و امنیتی می‌کند.

شاخص‌های اقتصادی و کارنامه اقتصادی انقلاب نیز در وادی اسناد چیزی نیست که حق‌شناس و امثال او بتوانند با هشتگ‌سازی و عوامزدگی آنها را کتمان کنند.
از معنای هژمونی بگذریم که به معنی قوت اقتصادی است.

افزایش سهم شهرنشینی در پس از انقلاب، توسعه راه‌ها، رشد اقتصادی بیشتر، کاهش فقر مطلق و قرار گرفتن ایران در جایگاه سیرترین کشورهای جهان جملگی به لطف انقلاب اسلامی رخ داده است.

و پیشرفت‌های فناورانه ایران در عرصه‌های فضایی، دریایی، صنعتی، موشکی، پزشکی و روباتیک هم چیزی نیست که بتوان آن را ندیده گرفت.

دقت شود که حق‌شناس و امثال او مصداق "دستی به جام باده و دستی به زلف یار" هستند. که هم دستی در ناکارآمدی و روی کار آوردن ناکارآمدن دارند و هم دستی در فتنه‌گری و کتمان مثبتات نظام اسلامی و تحریم انتخابات.

فلذا بدیهیست که هیچ مخاطب عاقلی از این جماعت که شکست خود را شکست انقلاب اسلامی جلوه می‌دهند؛ انتظار عقلانیت سیاسی و همراهی با انقلاب اسلامی ۵۷ را ندارد.

پیش از این، مجمع روحانیون مبارز نیز در یک بیانیه معارضانه از این گفت که سخن گفتن از انقلاب دشوار شده و مردم نسبت به اصل آن دچار تردید هستند!
Share/Save/Bookmark