کد مطلب: 35884
چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹
کشف دهها گور جمعی مسلمانان در مالزی +تصاویر
کشف دهها گور جمعی مسلمانان در مالزی +تصاویر
به گزارش خط نیوز، دولت مالزی از کشف ۱۳۹ مکان با احتمال گورهای جمعی و ۲۸ اردوگاه قاچاقچیان انسان در «پادانگ بسار» در ایالت پرلیس هم مرز با تایلند خبر داد، اما اعلام کرد تعداد اجساد دفن شده در این گور‌ها نامشخص است.

برخی منابع اعلام کرده بودند چند گور جمعی با حدود ۱۰۰ جسد در این بخش از مالزی کشف شده است و گمان می‌رود این اجساد مربوط به روهینگیایی‌های مسلمان از ایالت راخین میانمار باشد.

«خالد ابوبکر» بازرس کل پلیس مالزی در نشست خبری اعلام کرد در مجموع ۱۳۹ گور و ۲۸ اردوگاه قاچاقچیان انسان در «پادانگ بسار» کشف شده است.

پادانگ بسار شهری مرزی در ایالت پرلیس مالزی و هم مرز با استان «سونگلا» تایلند است. شهر «کانگار» مرکز ایالت پرلیس تنها ۳۵ کیلومتر با این شهر فاصله دارد، در حالی که قاچاقچیان انسان به راحتی در آنجا فعالیت داشته و هزاران نفر از روهینگیایی‌ها و یا بنگلادشی‌ها را جابجا کرده و یا در قبال نپرداختن باج به بردگی گرفته و یا کشته‌اند.

در این میان مهاجران می‌انماری را عمدتا مسلمانان این کشور تشکیل می‌دهند که به دلیل بد رفتاری و تبعیض‌نژاد گسترده در این کشور دست به مهاجرت زده‌اند.

بازرس کل پلیس مالزی گفت که مالزی تاکنون ۱۳۹ مکان را که احتمال می‌رود گورهای جمعی باشند شناسایی کرده است، اما مطمئن نیست که چند نفر در هر یک از این گور‌ها دفن شده‌اند.

خالد ابوبکر گفت که بزرگ‌ترین اردوگاه قاچاقچیان گنجایش ۳۰۰ نفر را داشته است.

مالزی هفته گذشته پس از انتشار برخی خبر‌ها در خصوص وجود گورهای جمعی در این کشور، وجود اردوگاه‌های قاچاق انسان و گورهای جمعی در مناطق مرزی با تایلند را رد کرده بود.

اخیر دو گور جمعی نیز در مرز تایلند و در نزدیکی مالزی کشف شد که در آن‌ها بیش از ۳۵ جسد یافت شد.


منبع: ابنا
 
 
Share/Save/Bookmark