توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70743
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۷
عرضه مستقیم کالاهای اساسی در سراسر کرمانشاه/ نمایشگاه بهاره برپا شد
معاون توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه بهاره از ۱۹ تا ۲۸ اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان واقع در بوستان شاهد برپا می‌شود.
عرضه مستقیم کالاهای اساسی در سراسر کرمانشاه/ نمایشگاه بهاره برپا شد
احسان باقرخانی ، اظهار داشت: عرضه مستقیم کالا از ابتدای بهمن آغاز شده و تا سه ماه یعنی پایان فروردین ماه ادامه دارد و صمت و جهاد کشاورزی مکلف به تأمین کالا و شهرداری تأمین مکان شدند.

وی با بیان اینکه عرضه مستقیم کالا در هشت منطقه شهرداری کرمانشاه انجام می‌شود عنوان کرد: تاکنون چهار محل به بهره‌برداری رسیده که مهمترین آن بازارچه میلاد در میدان آزادی است.

باقرخانی گفت: عمده کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم شامل مواد غذایی، مواد شوینده و بهداشتی، اقلام پروتئینی همچون گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ است که با قیمت کمتر از آنچه در بازار وجود دارد، عرضه می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف این بازارچه‌ها توزیع اقلام یارانه‌ای دولت برای تنظیم بازار است که شامل کالاهایی همچون برنج، گوشت و شکر می‌شود.

باقرخانی بیان کرد: برنامه‌های درازمدت به این سمت است که میادین میوه و تره بار و اقلام اساسی به صورت سازه‌های ثابت در هشت منطقه شهرداری و در سایر شهرستان‌ها در یک نقطه عملیاتی شود و با همت فرمانداران و شهرداران این مکان‌ها راه‌اندازی شده اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی گفت: هدف از ایجاد این مراکز عرضه کالاهای اساسی و مورد نیاز با قیمت پایینتر است و برای اینکه تداخلی در کار بازار ایجاد نشود تصمیم بر این شد که مکان‌های برای تنظیم بازار و جلوگیری از سودجویی افراد ایجاد شود.

باقرخانی با اشاره به اینکه نمایشگاه فروش بهاره امسال از 19 تا 28 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان واقع در بوستان شاهد برپا می‌شود افزود: در این نمایشگاه 205 غرفه جانمایی شده و مقرر شده اقلام موجود با تخفیف ویژه عرضه شود.

معاون توسعه تجارت صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه در نمایشگاه پارک شاهد محصولات تنظیم بازاری همچون برنج و گوشت قرمز نیز عرضه می‌شود گفت: در این نمایشگاه مواد غذایی، شیرینی، شکلات، آجیل، خشکبار، مواد شوینده، بهداشتی و پوشاک و کفش عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 82 هزار واحد صنفی در استان وجود دارد افزود: علاوه بر این نمایشگاه فروش فوق‌العاده بهاره، عرضه مستقیم کالا در سطح شهر ادامه دارد و شهرداری موظف است مکان‌هایی به این منظور در نظر بگیرد.

باقرخانی با اشاره به اینکه پیش‎‌بینی شده برای هر شهرستان یک نمایشگاه برپا شود گفت: همچنین از هر واحد صنفی تعدادی از واحدها برای عرضه کالاهای خود با تخفیف 10 تا 15 درصدی در پایان سال ثبت نام کرده‌اند و این واحدها با نصب بنرهایی مشخص می‌شوند.
Share/Save/Bookmark