توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66055
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۴
مشکلات این پهنه آبی زیبا یکی دوتا نیست!
به گفته متولی مجموعه تفریحی گردشگری سراب نیلوفر کرمانشاه، این مجموعه با مشکلات زیادی روبروست که حل آنها نیاز به همکاری دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی دارد.
مشکلات این پهنه آبی زیبا یکی دوتا نیست!
عبدالعلی بیجندی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از حدود یک سال و نیم پیش مجموعه تفریحی گردشگری سراب نیلوفر را از مالک آن یعنی دادگستری استان اجاره کرده، گفت: طی این مدت تلاش کردیم تا باتوجه به شرایط ناخوشایندی که زیرساخت های مجموعه داشت، آن را اصلاح کنیم.

وی تصریح کرد: براین اساس سنفگرش مجموعه را نوسازی و به چمن های آن رسیدگی زیادی کردیم و تعمیراتی را در سیستم روشنایی داشتیم.

متولی مجموعه تفریحی گردشگری سراب نیلوفر در ادامه با بیان اینکه علیرغم انجام این اقدامات مشکلات زیادی کماکان در مجموعه وجود دارد، اعلام کرد: هرچند ظرفیت پارکینگ مجموعه تفریحی سراب نیلوفر تنها حدود 200 ماشین است و ما فقط باید این تعداد گردشگر را پذیرش کنیم، اما در روزهای تعطیل مخصوصا اواخر هفته می بینیم که دو برابر این تعداد هم در بیرون از مجموعه ماشین پارک شده و بدون پرداختن ورودی از روی فنس ها وارد مجموعه می شوند.

وی تاکیدکرد: این کار باعث شده تا شاهد شلوغی بسیار بالا و خارج از ظرفیت مجموعه روزهای تعطیل باشیم که از همه امکانات استفاده و به زیرساخت های آن آسیب زیادی هم وارد می کنند.

بیجندی افزود: از سوی دیگر ما حدود 20 کارگر در مجموعه داریم که تنها می توانند به تعداد محدودی گردشگر خدمات ارائه دهند و دریاچه و محیط پیرامونی و امکانات آن را تمییز کنند.

متولی مجموعه تفریحی گرشدگری سراب نیلوفر اضافه کرد: هرچقدر برای نوسازی چمن ها اقدام می کنیم، اما باز در روزهای تعطیل به دلیل عدم توجه برخی از گردشگران، چمن ها آسیب زیادی می بیند و روی آن آتش روشن می کنند.

وی یادآورشد: از سوی دیگر باتوجه به تعطیلی استخرها، افراد بسیاری هم برای شنا در سراب به این مجموعه می آیند که علیرغم اینکه تابلوهای شنا ممنوع را در همه جای محوطه نصب کرده ایم، اما بدون توجه به تابلوها و عدم رعایت شئونات اخلاقی جلوی چشم خانواده ها لخت می شوند و شنا می کنند.

بیجندی با تاکید براینکه نظم بخشی به ورودی و خروجی های این مجموعه تفریحی نیازمند حضور نیروهای انتظامی است، اعلام کرد: تاکنون چندباری از پاسگاه سراب نیلوفر درخواست کرده ایم که در این رابطه همکاری کند، اما آنها نیز تعداد نیروهایشان کافی نیست. براین اساس در نظر داریم تا از این پس از حضور یگان های ویژه برای نظم بخشی و جلوگیری از ورود غیرمجاز افراد به داخل مجموعه استفاده کنیم.

این سرمایه گذار بخش خصوصی مبلغ ورودی هر ماشین به مجموعه را حدود 10 هزار تومان دانست و گفت: این رقم هم برای پارکینگ و هم برای حضور در محوطه گرفته می شود که باتوجه به آسیب هایی که به زیرساخت ها وارد می شود، اکثر درآمد مجموعه دوباره صرف نوسازی زیرساخت‌ها می شود.

وی با بیان اینکه سالانه رقم بالایی برای اجاره این مجموعه به دادگستری استان می دهد، تاکید کرد: توان چندانی برای اینکه بتوانیم در این مجموعه سرمایه گذاری کنیم نداریم، لذا اگر بخش خصوصی متمایل باشد تا در اینجا سرمایه گذاری کند، استقبال می کنیم.

مجموعه تفریحی گردشگری سراب نیلوفر واقع در 14 کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه موقفه دادگستری استان کرمانشاه است که ابتدای اسفند 1398 به بخش خصوصی اجاره داده شده است.
Share/Save/Bookmark