توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70735
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۲
به بهانه‌ی رای آگاهانه‌ی مردم عزیز کرمانشاه
«آیت الله علما؛ پدر خوب مردم عزیز کرمانشاه»
«آیت الله علما؛ پدر خوب مردم عزیز کرمانشاه»
به گزارش گروه سیاسی خط نیوز.
اکنون که زمان انتخابات به پایان رسیده و با انتخاب عالمانه و آگاهانه‌ی مردم عزیز کرمانشاه، شخصیت ارزشمندی همچون آیت الله علما به مجلس خبرگان رهبری راه یافته‌اند، خوب است این منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری را از منظر دیگری ببینیم.
ایشان مجتهدی مبارزند که به زیور ایمان، علم و ورع آراسته و از خانواده های اصیل کرمانشاهی هستند.
آیت الله علما یکی از چهره هایی است که افتخار تلمذ از محضر نام‌آوران کم‌نظیر حوزه از جمله مرحوم علامه طباطبایی و مرحوم آیت الله بهجت را داشته و به تاسی از آن بزرگواران، در زهد و سبک زندگی، مصداق بارزی از اخلاق اسلامی را نشان داده اند. در کنار این خصال نیکو که شاخصه‌های علمای بزرگ شیعی است، روح ولایت‌مدار ایشان و تدبیر و تلاش ایشان جهت تنویر و تبیین دیدگاههای رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیگر مشخصه‌های ارزشمندی است که ایشان را به عنوان تکیه‌گاهی مطمئن برای مردم و جوانان مطرح کرده است.
ایشان توانستند در سالهای تصدی نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه کرمانشاه، قداست خاصی به جایگاه نماینده ولایت و امامت در نماز جمعه بدهند.
با حفظ احترام به زنده یاد مرحوم آیت الله زرندی و دوران امامت جمعه ایشان، یکی از چالش ها، پررنگی و سایه‌گستر شدن سیاست بر این پایگاه در زمان زعامت ایشان بود که گاه مواضعی سیاسی در مسائل کشور بر آن افزوده می‌شد که بی شک مواضع خبرگان در انتخاب رهبری در ۱۳ و ۱۴ خرداد که طی کد خبری ۵۸۳۹ کتاب سند انتخاب که در ۱۷خرداد ۱۳۹۹ توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، علت مهم و قابل اعتنایی بود که باعث رنجش مومنین انقلابی از حضرت ایشان شده و از آن زمان به بعد نیز برخی مواضع و چرخش های سیاسی که جای ذکرشان در این وجیزه نیست، موجباتی فراهم نمود که سنگر نماز جمعه فاصله معنی‌داری از سیاسیون مومن و انقلابی گرفت. گرچه به واسطه‌ی حکم امام راحل عظیم الشان، همیشه جایگاه آن مرحوم و مجاهدتهای ایشان پاس داشته و خواهد شد.
اما نکته‌ی مهم و چالش فراروی آیت الله علما در برهه‌ی امامت جمعه‌ی کرمانشاه، ایجاد فضای پدرانه در فضای سیاسی استان و آرامش حاکم بر آن به دور از حواشی نامرغوبی بود که موجهای سیاسی بر آن دامن می‌زد، که با ظهور و بلوغ دولت آقای روحانی، این زاویه و گسل سیاسی بین جریان‌های سیاسی بیشتر شد، اما حضرت آیت الله علما با اخلاق و ادب و خویشتنداری، همواره در صف و ستاد مردم بود و به تبعیت از ولایت به عنوان نماینده ایشان، دولت را تضعیف نمی‌کرد و علی رغم گله مندیهایی که برخی جریانات سیاسی داشتند، راست قامتانه سنگر نماز جمعه را با تهذیب و پالایش از آلودگی ها و پلشتی های سیاست بازیهای نان و نام طلبانه، قداست و عمومیت بخشید. باید اعتراف کرد که در مدت حضور به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب و امامت جمعه کرمانشاه، مردم از ایشان پدری معنوی، خوش برخورد و اسوه‌ی اخلاق و عمل را به یاد دارند. با این میزان اخلاص، رفتار پدرانه و اخلاق الهی جای تعجب نداشت که ایشان، علی رغم هزینه‌کرد اندک، تبلیغات ساده و بدون شبکه سازی‌های مرسوم انتخاباتی، نسبت به رقبای جوانتری که حتی مدت بیشتری از ایشان در استان بودند، توانست قله رای مردم را کسب کند.
امیدواریم خداوند متعال برکات وجودی آیت الله علما و آیت الله علماهای ایران اسلامی را، روز به روز افزون کند که این فقهای متعهد و با اخلاص ستون های دین هستند و مایهی دلگرمی مردمان خوب ایران اسلامی؛
Share/Save/Bookmark