توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70628
يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
استاندار کرمانشاه:
باشگاه‌هایی که مواد نیروزا می‌فروشند، باید پلمب شوند
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در رابطه با سلامت مردم با هیچ فرد متخلفی مماشات نخواهیم کرد، گفت: باید با باشگاه‌داران متخلفی که اقدام به فروش داروهای نیروزا و غیرمجاز بدنسازی کنند، به شدت برخورد شده و باشگاه پلمب شود.
باشگاه‌هایی که مواد نیروزا می‌فروشند، باید پلمب شوند
محمد طیب صحرایی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه با بیان اینکه جوانان در کرمانشاه به رشته‌های متفاوت ورزشی علاقه دارند که یکی از آنها رشته بدنسازی است، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو با تبلیغات در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای غیرمجاز و خطرآفرین به این جوانان می‌کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در برخی از باشگاه‌ها نیز این داروها به فروش می‌رسد، گفت: علاوه بر فروش در این باشگاه‌ها برخی افراد اقدام به تزریق داروهای غیرمجاز می کنند که این امر زنگ خطری برای قشر جوان است.

صحرایی تاکید کرد: در رابطه با سلامت جوانان و مردم با هیچ فرد متخلفی مماشات نخواهیم کرد و به شدت با متخلفین برخورد می شود.

استاندار با بیان اینکه در داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان ها باید پوسترهایی برای آگاهی رسانی به مردم در مورد عوارض و عواقب مصرف این داروها نصب شود، ادامه داد: همچین باید الزام شود که در باشگاه‌های بدنسازی بنر و پوسترهایی در مورد استفاده از داروهای نیروزا و مضرات آن نصب شود.

صحرایی گفت: اداره کل ورزش و جوانان موظف است بخشنامه‌ای برای نصب این بنرها به باشگاه‌ها ابلاغ کند و در صورت اجرایی نشدن این کار با فرد خاطی به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی باید عناوین داروهای غیرمجاز و مضرات آن را در باشگاه‌ها و داروخانه‌ها نصب کند، افزود: در این بنرها باید شماره‌ای گذاشته شود تا مردم در صورت مشاهده تخلف بتوانند تخلفات را گزارش کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی چندین نامه بابت اعلام تخلف تعدادی از باشگاه‌ها به اداره‌کل ورزش و جوانان داده که در صورت اثبات ادعای دانشگاه علوم پزشکی باید آن باشگاه ها تاکنون پلمب شده باشند، در غیر این صورت اداره کل ورزش و جوانان باید پاسخگو باشد.
Share/Save/Bookmark