توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66056
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۸
مدیرکل امور مالیاتی کرمانشاه:
۹۸ درصد درآمدهای مالیاتی امسال کرمانشاه محقق شده است
به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه، در سه ماهه امسال ۳۱۱ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در استان محقق شده است.
۹۸ درصد درآمدهای مالیاتی امسال کرمانشاه محقق شده است
عزیزالله عباسپور در نشست خبری که امروز (۱۴ تیر) به مناسبت هفته مالیات برگزار شد، با بیان اینکه زمان اتکا به درآمدهای نفتی گذشته و باید درآمدهای مالیاتی را جایگزین آن کنیم، تاکید کرد: مالیات درآمدی پایدار برای دولت است که هم از بعد اجتماعی فاصله طبقاتی را می‌کاهد و هم از بعد اقتصادی توسعه و عمران را برای کشور به همراه دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه از مصارف درآمدهای مالیاتی در کشور هم یاد کرد که بسیاری از مردم نسبت به آن آگاهی ندارند و ادامه داد: بخشی از درآمد مالیاتی صرف طرح‌های عمرانی و بخشی نیز صرف پرداخت حقوق کارمندان می‌شود.

به گفته عباسپور، درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نیز صرف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، امور عشایری، بیمه سلامت، آموزش و پرورش و ... می‌شود.

وی معتقد است، اگر این فرهنگ‌سازی به درستی صورت بگیرد که مالیات دقیقا کجا هزینه می‌شود، مردم با اشتیاق پرداخت مالیات را انجام می‌دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه سپس به تشریح درآمدهای مالیاتی استان کرمانشاه پرداخت و با بیان اینکه سال گذشته تحقق ۱۱۴ درصدی درآمدهای مالیاتی را در استان داشتیم، افزود: برای سال گذشته ۹۷۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای کرمانشاه پیش‌بینی شده بود که ۱۱۰۰ میلیارد تومان تحقق درآمد داشتیم.

وی تاکید کرد: در سه ماهه امسال نیز ۳۱۶ میلیارد تومان برای استان پیش‌بینی درآمد مالیاتی شده که ۳۱۱ میلیارد تومان وصول شد و تحقق ۹۸.۴ درصدی درآمدها را شاهد بودیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با بیان اینکه این میزان درآمدهای مالیاتی با کمترین فشار به مشاغل وصول شده، گفت: سهم مشاغل از درآمدهای مالیاتی استان نزدیک به ۱۰ درصد است.

عباسپور تحقق درآمدهای مالیاتی را کمکی برای تخصیص اعتبارات جاری و عمرانی استان دانست و گفت: بر اساس توافق سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کشور، اگر در استانی کمتر از ۹۵ درصد کل درآمدها محقق شود، به ازای هر یک درصد عدم تحقق درآمد، سه درصد از اعتبارات جاری و عمرانی پرداخت نخواهد شد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که سهم مالیات از درآمدهای استان نزدیک به ۸۷ درصد است، تلاش می‌کنیم مشکلی برای اعتبارات جاری و عمرانی استان ایجاد نشود.

عباسپور در ادامه بر لزوم تسلیم اظهارنامه مالیاتی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی تاکید کرد و افزود: افرادی که اظهارنامه خود را تسلیم نکنند، نه تنها از معافیت محروم می‌شوند، بلکه ۳۰ درصد ارزش مالیات نیز برای آنها جریمه غیرقابل بخشش لحاظ می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هر سال تا ۳۱ خرداد برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی فرصت داشتیم، گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا این مهلت تا ۱۵ تیرماه تمدید شد.

وی اضافه کرد: تمام صاحبین مشاغل و خودروهای درآمدزا مشمول این بخش هستند.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه، برای اینکه خدمات بهتری به مودیان ارایه شود، ساعت کار اداره کل امور مالیاتی استان تا فردا (۱۵ تیر) که آخرین روز تسلیم اظهارنامه اشخاص حقیقی است، تا ساعت ۱۹خواهد بود.

عباسپور مهلت تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی، شرکت‌ها و مستغلات را نیز تا ۳۱ تیر اعلام کرد که احتمالا تمدید نخواهد شد.

وی در ادامه به موضوع اخذ مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرد و افزود: این موضوع نیازمند کسب آمار دقیق از وزارت راه و شهرسازی است که تاکنون چنین آماری به دست ما نرسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با بیان اینکه مهلت ثبت اطلاعات املاک تا ۱۹ شهریور تمدید شده، یادآور شد: پس از ثبت این اطلاعات، پایش خانه‌های خالی آغاز شده و بر آنها مالیات لحاظ می‌شود.
Share/Save/Bookmark