توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 48119
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:
قانون انتخابات اصلاح شود/ باید افراد باصلاحیت قادر به ثبت‌نام باشند
قانون انتخابات اصلاح شود/ باید افراد باصلاحیت قادر به ثبت‌نام باشند
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به ثبت‌نام تعداد قابل‌توجهی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری که واجد این امر نیستند، گفت: در برابر کشورهای خارجی از این بابت خجالت می‌کشیم بنابراین باید قانون اصلاح شود تا افراد باصلاحیت قادر به ثبت‌نام باشند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در دیدار با فرماندار و مدیران ستاد انتخابات شهرستان همدان، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری خطاب به مجریان انتخابات در دوره‌های گذشته اظهار کرد: شما به عنوان دستگاه اجرایی اصلی متولی برگزاری انتخابات امین مردم، امین آراء مردم، امین نظام و امین خدای تعالی بر مردم هستیدو رأی مردم حق‌الناس است که شما باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشید.

وی با بیان اینکه مردم باید ببینند کسانی‌که برای شوراهای اسلامی کاندیدا شده‌اند، راجع به زیبایی، نظافت، معماری، مسائل اجتماعی و هزاران مسأله شهری چه برنامه‌ای دارند، تصریح کرد: مسأله شوراها یک امر قرآنی است و در قرآن کریم سوره‌ای بنام شورا داریم که خدای متعال در این سوره ما را به شورا و مشورت امر می‌کند.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه مشورت از نظر دین اسلام بسیار سازنده بوده و در حدیث داریم مشورت با افراد صالح شریک شدن در عقل آن شخص است، خاطرنشان کرد: افرادی که در مسئولیت‌های حساس هستند نیز باید در کارهای مهم مشورت کنند.

وی تصریح کرد: در انتخابات شوراها باید ببینیم چه کسانی باید راجع به سرنوشت مردم، رسیدگی به وضع موجود و چشم‌انداز آینده نظر دهند که این امر را به انتخاب مردم گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اهمیت مشورت در چنین شرایطی خاطرنشان کرد: در هر کاری، امری و رشته‌ای باید با فرد امین و متخصص در همان موضوع مشورت کرد و اگر طرف مشورت کسی هم قرار گرفتیم شرعا وظیفه داریم کمک عقلی به او بکنیم و در مقام مشورت خیانت نکنیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: زکات عقل این است که در مقام مشورت به دیگران آنچه صلاح و خیر است بگوییم، امین و رازدار باشیم و اگر بر خلاف آن بگوییم خیانت کرده‌ایم و خداوند متعال عقل چنین فرد منحرفی را از او می‌گیرد.

وی تأکید کرد: باید داوطلبان انتخابات بر اساس مدارج تحصیلی، تخصص، تعهد و استعداد مدیریت رده‌بندی شوند و صلاحیت آنها از این حیث مورد بررسی قرار گیرد و در معرض انتخاب مردم قرار گیرند.

طه‌محمدی ادامه داد: مردم باید ببینند کسانی‌که برای شوراهای اسلامی کاندیدا شده‌اند چه گلی می‌خواهند بر سر شهر بزنند، چه بلدند، راجع به زیبایی، نظافت، معماری، مسائل اجتماعی و هزاران مسأله شهری چه برنامه‌ای دارند.

وی عنوان کرد: آنچه خدای متعال می‌خواهد جامعه رستگار، موفق و پیروز در سایه مدیریت صالح و انتخابی بر مبنای شایسته‌سالاری است.

فرماندار شهرستان همدان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در سطح شهرستان از آمادگی کامل برگزاری انتخاباتی شکوهمند در 29 اردیبهشت خبر داد.

علی تعالی افزود: از اسفندماه با دستور آغاز انتخابات توسط وزیر کشور به روند انتخابات ورود پیدا کردیم و تا کنون طبق روزشمار انتخابات مراحل تعیین شده اعم از ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی، تشکیل هیئت‌های اجرایی مستقل برای دو انتخابات و سایر موارد در موعد مقرر با موفقیت و کمترین مشکل به انجام رسیده است.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان همدان با اشاره به آمار ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان همدان عنوان کرد: در همه روستاهای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی سطح شهرستان به تعداد لازم داوطلب ثبت‌نامی داریم و آمادگی لازم برای استقرار شعب اخذ رأی در اقصی نقاط شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی عدم رغبت داوطلبان به منظور عضویت در شوراهای اسلامی روستاها را از جمله آسیب‌های قابل‌توجه دانست و افزود: شوراهای روستاها بدون هیچ منافعی و اعتبار خاصی صرفا در معرض درخواست‌های متعدد و مراجعات مردم هستند که این وضعیت برای شوراهای اسلامی روستاها مطلوب نیست.

تعالی تصریح کرد: در کنار این وضعیت شاهد استقبال قابل‌توجه داوطلبان شورای اسلامی شهر همدان هستیم که امیدواریم در تبلیغات انتخاباتی با رعایت قوانین و اخلاق انتخاباتی شاهد رقابتی سالم باشیم.
Share/Save/Bookmark