توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65995
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۵
مسئولين و کابينه هاي کاغذي و مجازي
بررسي چالش ها و آفت هاي انتخابات
مسئولين و کابينه هاي کاغذي و مجازي
به گزارش گروه سیاسی خط نيوز؛ انتخابات در مسير خود فراز و فرودهاي فراواني را شاهد بوده است .انتخابات پيش رو هم داراي همين افت و خيزها هست، ستادهاي متعدد و پر و پيمان آقاي رئيسي که به نام تشکل هاي همسو صورت مي گيرد خود باعث دل مشغولي نيروهاي انقلاب گرديده، به هر ترتيب مشي آيت الله رئيسي بر دو اهرم استقلال و عدم وابستگي به جريان هاي اصولگرا و اصلاح طلب و سياسيون استوار است و هر خانه را يک ستاد مي داند، از سويي تکثر ستادهاي آقاي رئيسي هرگز حجاب و مانعي براي فعاليت ديگران نيست، ستادها با سلائق مختلف و روش هاي گوناگون يکي از دستاوردهاي حاکميت مردمي است. به هر حال چندين لشکر با يک هدف مشخص زودتر مي تواند به فتح قله ها برسد تا يک گردان و گروه، علي ايحال نگراني هايي هم از ليست کابينه در فضاي مجازي بر نگراني صاحبان انقلاب افزوده شده است و در پي همين نگراني ها تخريب هاي مختلف اغياد آغاز شده است گرچه اين کابينه هاي کاغذي و مجازي هيچ يک توسط آيت الله رئيسي طراحي نشده اين ترديد وجود دارد که دستاني براي تفرق و تشتت به اين نوع حرکت دامن مي زنند و يا با حسن نيت و طرفداري از برخي چهره ها آن ها را به وزارت مجازي مفتخر مي کنند. علي ايحال در اين روزها اين گونه چالش ها را بايد انديشمندانه به فرصت تبديل کرد و نبض اجتماع و مردم در اقبال عمومي به کانديداها را که در معرض قضاوت عمومي قرار مي گيرند موجه شمرد.
مطلب دوم نفوذ رانت خواران و نيروهاي کليدي دولت هاست در برخي از ستادها فعاليتي از سوي دولت اعتدال به چشم مي خورد. اين گونه فعاليت ها براي نيروهاي کليدي دولت مذکور امري مذموم نيست اما امري است که با ترديد در صداقت بايد به آن ها نگريست نمي توان پذيرفت کساني که تا ديروز زير بيرق اصلاح، و اعتدال سينه چاکي و سينه مي زدند، با معجزه اي مسيرشان تغيير کرده باشد حال نيروهاي دولت و کارکنان غير هم سطح با مديران ارشد را بايد از اين طيف جدا و فک نمود، و خطر بعدي نفوذ اربابان قدرت و ثروت است که با کيف پول و امکانات خود، خودنمايي نموده اين طيف هم که اهل رانت بوده و رانت پيشگي را در کارنامه خود دارند از آفات و چالش هايي هستند که بايد با آنان مبارزه ي جدي نمود، البته سطح نفوذ بسيار گسترده تر از اين دو موضوعه است که تحليل آن به بعد موکول مي شود.
آفت و چالش بعدي سهم خواهي ها، تماميت خواهي، و مطالبه هاي غير مشروع است که ممکن است توسط ستادهاي خودي طرح موضوع شود يا افق ديدگاه آنان افق نام و نان باشد و بخواهند از انتخابات (ماهي مراد صيد کند) و از آن پلکان نام و نان بسازند و ستاد بازي ها يکي از اهرم هاي آن باشد. لذا از هم اکنون بايد دولت آتي براي عدم نفوذ فرصت طلبان ، فرصت شناسان، و نفوذي ها سدهاي محکمي ايجاد کند که اين سدها مانع ورود تشنگان قدرت به دولت شده بلکه مسئوليت ها به عاشقان خدمت اختصاص يابد که شناسنامه روشن سياسي دارند.
و آخر اين که
مسئولين دولت اعتدال با همه سوء مديريت ها و مشکلات فرا روي مردم نبايدکارفرمايي آينده را در هيچ بعدي به عهده بگيرند.
دوستداران نظام اعتقاد دارند هم گرايي موجود حول محور آيت الله سيد ابراهيم رئيسي يکي از نادرترين اتفاقات در دهه هاي گذشته است و بايد از اين حرکت نظام و انقلاب و از نتايج آن مردم سختي کشيده نهايت استفاده مشروع و مقبول را بنمايند.
(سخن بعد شوراها)
يا علي
Share/Save/Bookmark