توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70719
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۰
برنامه محمدرضا دادگر؛ از تمرکز بر بیکاری در کرمانشاه تا بهبود رابطه ایران با دیگر کشورها
«محمدرضا دادگر» داوطلب مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه می‌گوید: همچنان که برای کاهش آمار بیکاری به عنوان معضل اصلی استان برنامه دارد؛ در صورت راه‌یابی به مجلس رویکرد تنش زدایی و بهبود رابطه ایران با دیگر کشورها به ویژه در منطقه و همسایگان را دنبال خواهد کرد.
برنامه محمدرضا دادگر؛ از تمرکز بر بیکاری در کرمانشاه تا بهبود رابطه ایران با دیگر کشورها
محمدرضا دادگر افزود: کشاورزی یکی از ظرفیت‌های اصلی استان کرمانشاه است و با تقویت این بخش می‌توان به ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و رونق اقتصادی منطقه کمک کرد.

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه از منابع آبی خوبی برخوردار است ولی استفاده بهینه از آن نمی‌شود که باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی ابتدا آب را به زمین های استان و نیازهای اصلی اختصاص دهیم تا بتوان از این طریق کشاورزی منطقه را تقویت کرد.

او به دشت‌های ماهیدشت و کوزران در شهرستان کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی منطقه اشاره کرد و گفت: اکنون این دشت‌ها با بی آبی مواجه‌اند و باید از محل منابع آبی استان این دشت ها سیراب شود تا بتوان بر بیکاری منطقه غلبه کرد.

این داوطلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح گرمسیری در استان کرمانشاه اجرا شده و آب از شمال غرب استان به غرب کرمانشاه منتقل شده و سپس به سایر استان ها می رود، تاکید کرد که مردم انتظار دارند ابتدا آب مورد نیاز مردم استان در حوزه های آشامیدنی، کشاورزی، صنعت و سایر بخش‌ها تامین شود، سپس در اختیار دیگر مناطق قرار گیرد وگرنه بسیاری از دشت های کشاروزی استان کرمانشاه خشک می شود.

بیکاری کرمانشاه را با ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی می‌توان رفع کرد

وی ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی را یکی از ظرفیت های خوب برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری استان دانست و تصریح کرد: کرمانشاه در بیشتر محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، نخود، ذرت، و دانه های روغنی در رده های اول کشور است و از این رو ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند افزون بر ارزش افزوده و ایجاد اشتغال به رونق اقتصادی استان نیز کمک کند.

محمدرضا دادگر با اشاره به آمار بالای بیکاری کرمانشاه گفت: این استان در همه بخش ها از ظرفیت بالایی برخوردار است اما متاسفانه به دلیل کم توجهی به این ظرفیت‌ها امروز شاهد آمار بالای بیکاری هستیم و در صورت حمایت از بخش هایی مانند کشاورزی، گردشگری، صنعت، فرهنگ، هنر و مرز می‌توان اشتغال پایدار برای جوانان استان فراهم کرد.

وی به آمار بالای آسیب‌های اجتماعی شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و بیکاری را از مهمترین عامل بروز این آسیب دانست و افزود: باید با عزم جدی و همگانی همه مسوولان برای رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کرد و ابتدا بسترهای ایجاد شغل پایدار را برای جوانان فراهم کرد تا بتوان از این محل تشکیل زندگی داده و از آسیب مصون بمانند.

لزوم تنش زدایی و تقویت روابط با کشورهای دوست و همسایه در مجلس آینده

این داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش تنش زدایی و تقویت روابط با کشورهای دوست و همسایه را از دیگر برنامه های مهمی دانست که مجلس آینده باید به دنبال آن باشد، او گفت: باید سطح روابط خود را با کشورهای غربی هم ارتقا دهیم و از بروز تنش جلوگیری کنیم.

دادگر با بیان اینکه اکنون در حوزه روابط بین الملل مشکلاتی داریم، افزود: مجلس شورای اسلامی در تقویت روابط کشورمان با سایر کشورهای دنیا نقش موثری دارد و باید در مجلس آینده این نقش پر رنگ‌تر شود و نمایندگان به دنبال افزایش سطح روابط با کشورها باشند.

به اعتقاد وی، مجلس شورای اسلامی تاکنون در حوزه تنش زایی ایران با دیگر کشورها از طریق کمک به دولت نتوانسته است انتظارهای مردم را برآورده کند.

حوزه فرهنگ، هنر و ورزش کرمانشاه باید حمایت شود

این داوطلب مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش کرمانشاه را در سال های گذشته یکی از قطب های ورزش کشور به خصوص کشتی دانست و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل سرمایه گذاری کم و حمایت ناکافی از این رشته و سایر رشته های ورزشی شاهد کمرنگ شدن حضور جوانان کرمانشاه در عرصه ورزش هستیم.

دادگر افزود: شرایط ورزش کرمانشاه به نقطه ای رسیده که برای اعزام به مسابقات کشوری با مشکلات مالی روبه رو هستند، ورزشکاران دغدغه اقتصادی و مالی دارند و این موضوع یکی از موانع اصلی رشد ورزش کرمانشاه است که باید برطرف شود.

وی اظهار کرد که با وجود مشکلات فراوان، ورزشکاران کرمانشاهی در سال های اخیر موجب سرافرازی کشورمان در عرصه های بین المللی و جهانی شده اند و جا دارد مسوولان نیز از این ورزشکاران افتخارآفرین حمایت جدی کنند.

نامزد نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه کرمانشاه همچنین به استعدادهای فراوان فرهنگی و هنری در استان اشاره کرد و گفت: این استان سرشار از استعداد فرهنگی - هنری است اما متاسفانه هنرمندان ما دغدغه درآمد دارند و با این وضعیت معیشتی نمی توانند به خلق آثار هنری بپردازند و از این رو باید این حوزه را به صورت جدی تقویت کرد.

داوطلب مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر را نیز مهم دانست و افزود: این بخش ظرفیت بالایی در استان کرمانشاه دارد و باید از آثار تولیدی هنرمندان حمایت مادی و معنوی کرد تا بتوانند برای استان و کشور افتخارآفرینی کنند.

جاده های کرمانشاه نیاز به توجه جدی دارد
داوطلب مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه کیفیت جاده های استان در برخی مناطق مانند کوزران و سرفیروزآباد نامناسب است از مسوولان خواست برای بهسازی و تعریض این جاده ها تلاش کنند.

دادگر افزود: متاسفانه روزانه شاهد بروز حوادث ناگوار رانندگی در اغلب جاده های استان به خصوص در حوزه شهرستان کرمانشاه هستیم که نیاز جدی به بهسازی و ساماندهی دارد تا کمتر شاهد تلفات جانی همشهریان باشیم.

وی همچنین به حوزه مسکن استان اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن باید بر اساس برنامه و نیاز اقتصادی جامعه بویژه قشر کمتر برخوردار باشد تا مشکلات این بخش مرتفع گردد اما متاسفانه اکنون بدون برنامه عمل می شود و افرادی که تخصصی در حوزه ساخت مسکن ندارند به این حوزه ورود کرده اند بنابراین هرچه خانه ساخته می شود همچنان جوابگوی بخش کمتربرخوردار جامعه نیست.

داوطلب مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه تاکید کرد که باید نیازهای مسکن قشر ضعیف جامعه شناسایی و برای آنها خانه ساخته شود تا مشکلات این قشر برطرف گردد اما اکنون پروژه های طرح مسکن ملی کرمانشاه پیشرفت مناسبی ندارد و انتظار می رود شاهد جهشی در این بخش باشیم.

مجلس کنونی در حوزه معیشت مردم عملکرد خوبی ندارد

دادگر در ادامه سخنانش یکی از مشکلات کنونی کشور را معیشت و اقتصاد مردم دانست و گفت: مردم کشورمان به خصوص اقشار ضعیف جامعه زیر بار فشار اقتصادی هستند و معیشت خود را به سختی تامین می‌کنند از این رو مجلس آینده باید رویکرد اقتصادی جدی داشته باشد و به مشکلات مردم رسیدگی فوری کند.

داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه؛ عملکرد مجلس کنونی در حوزه معیشت مردم را ضعیف ارزیابی کرد و افزود: مجلس کنونی نه تنها کاری برای معیشت مردم نکرد بلکه با تصویب برخی طرح ها از جمله در حوزه مالیاتی مردم را سرگردان و مشکلات ملت را تشدید کرد.

دادگر تاکید کرد که مجلس آینده باید به دنبال اصلاح قوانین در حوزه معیشت مردم و مالیات باشد تا ملت از سرگردانی خارج و زندگی برای آنها آسان شود.

وی افزود: اکنون به راحتی از کارگران و کارمندان مالیات اخذ می‌شود اما بسیاری از شخصیت های حقیقی و حقوقی با درآمد بالا فرار مالیاتی دارند که این سیستم باید اصلاح شود.

مرز ظرفیت خوبی برای توسعه کرمانشاه است

داوطلب مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش به ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق اشاره کرد و آن را ظرفیت بزرگی در حوزه تجارت و بازرگانی دانست؛ او گفت: اکنون ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی در استان فعال است و با ساماندهی این مرزها می توان به رونق اقتصادی کرمانشاه و رفع بیکاری غرب کشور کمک کرد.

دادگر، توسعه روابط تجاری با کشور عراق را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: عراق بازار بکر و جذابی برای عرضه تولیدات کشورمان است و با توجه به اینکه کرمانشاه با اقلیم کردستان و بخش عرب نشین عراق مرز مشترک و رسمی دارد از این رو می توان حضور جدی تری در بازارهای عراق داشته باشیم.

وی همچنین تاکید کرد که معیشت مردم ساکن در نوار مرزی استان کرمانشاه را می توان با ساماندهی و فعال کردن بازارچه های مرزی تامین کرد و بیکاری را در این مناطق کاهش داد.

دادگر در پایان این گفت و گو به سوابق و تجارب کاری خود اشاره کرد و گفت: مدرک کارشناسی ارشد عمران دارم و اکنون دانشجوی دکتری مدیریت پروژه هستم و ۲۰ سال قبل شرکت مهندسی ایجاد کردم و همچنان مدیرعامل ۲ شرکت فعال در حوزه عمرانی و راهسازی هستم و در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نیز با راه اندازی موسسه فرهنگی فعالیت دارم.

وی تخصص خود را در حوزه عمران، ساخت راه، مسکن و عمران و مدیریت شهری دانست و افزود: آمادگی دارم تجارب و تخصصم را برای توسعه و آبادانی کشور و استان کرمانشاه به کار ببرم.



Share/Save/Bookmark