توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66030
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
آیا شما به ایده‌های این دولت رای می‌دهید؟!
زاکانی بازیکنی در خدمت تیم است و طبیعی است که حمله به کاندیدای روکشی و همزمان دفاع از تیم جبهه انقلاب وقت زیادی از او بگیرد.
آیا شما به ایده‌های این دولت رای می‌دهید؟!
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: برای شخصی مثل دکتر زاکانی که به قول تیم سیاسی و رسانه‌ای علی لاریجانی نوک حمله تیم جبهه انقلاب در انتخابات 1400 محسوب می‌شود به صورت طبیعی گلزنی با کمترین حرکت نمایشی برای اینکه جبهه انقلاب، پیروز شود اولویت دارد. زاکانی بازیکنی در خدمت تیم است و طبیعی است که حمله به کاندیدای روکشی و همزمان دفاع از تیم جبهه انقلاب وقت زیادی از او بگیرد. به همین دلیل کمتر فرصتی شده مردم با دیگر جبنه های فنی این بازیکن موثر تیم جبهه انقلاب را در این مقطع زمانی آشنا شوند.

موارد ذیل تنها گوشه ای از ایده های دکتر زاکانی برای دولت سیزدهم است که گرچه همه برنامه های او محسوب نمی‌شود ولی آنقدر مهم، کارشناسی، خلاقانه و معتبر است که ارزش دارد یکبار با دقت آن را مرور کنیم. قسمت اول این ایده ها و برنامه‌های دولت اصلاح و اقدام دکتر زاکانی را با هم بخوانیم و بیاندیشیم:

یک: این روزها رقابت بر سر این است که کاندیداها بگویند هر کدام چقدر شغل ایجاد می کند و یا چقدر یارانه می دهند ولی در دولت زاکانی علاوه بر ایجاد چند میلیون شغل از طریق اصلاح برخی رویه ها، برای کار اولی‌ها تا زمان پیدا کردن کار مناسب، ماهی یک میلیون 200 به آنها پرداخت می‌شود. معنی این حرف این است یک نفر است که معتقد است جمعیت میلیونی بیکاران ما قبل ایجاد شغل نباید فراموش شوند.

دو: تا الان خیلی ها از بحث تحول سخن گفته اند و حتی تغییر قانون اساسی بزرگترین شعار کاندیداهای سیاست زده در بیست سال اخیر بوده است، اما می دانید یکی از مهمترین کارهای دولت زاکانی چیست؟ ظرف 3 سال قرار است کل قوانین کشور مورد بازبینی قرار می‌گیرد. آیا تحولی بزرگتر از این هم برای کشور متصور است؟!

سه: آنچه تاکنون از اخبار درباره منابع طبیعی کشور در رسانه‌ها شنیده اید حول این موضوع بوده که هرازگاهی اعلام کنند که این مقدار و یا آن مقدار از اراضی طبیعی رفع تصرف شد، اما دولت زاکانی معتقد است که در حال حاضر اراضی کشاورزی داریم که منابع طبیعی اجازه استفاده از آنها را نمی‌دهد اما با مشارکت مردم و تعاونی‌ها می‌توان از آنها بهره‌برداری کرد! این طرح چیزی شبیه مسکن مهر برای خانه دار شدن است ولی اینبار طرح مهری برای رونق کشاورزی و اشتغال.

چهار: در دولت زاکانی قرار است به 70 میلیون نفر بن کالا داده ‌شود و دولت این کارت‌ها را شارژ می‌کند. اما این کمک اقتصادی به مردم چه فرقی با دیگر برنامه های ارائه شده دارد؟ بر اساس برنامه کارشناسی شده تیم اقتصادی دکتر زاکانی، قرار است به ازای این کمک های اقتصادی به مردم تا 30 هزار میلیون به تولید کمک ‌شود!

پنج : در دولت زاکانی قرار است اصلاح کشور از اصلاح دولت شروع شود؛ اما این اصلاح چگونه است؟! فقط در اینجا به دو نمونه اشاره می‌شود اصلاح دولت از منظر زاکانی یعنی سهم 90 درصدی دولت در اقتصاد باید به تدریج به مردم برگردانده شود و با افزایش قدرت و اختیارات نزدیک به 500 شهر ایران خود آنها عهده دار بسیاری از مسئولیت ها، تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و حل مشکلات مردم شهر خودشان باشند. طرح 500 نقطه دارای اختیارات ویژه آیا بالاترین طرح ارائه شده برای تمرکزدایی از مدیریت در کشور نیست؟

شش : در این روزهای داغ سیاسی که برخی حاضر نیستند وقتی برای تعلیم و تربیت بذارند، زاکانی از آموزش 59درصد جامعه سخن می گوید. به اعتقاد او 21 میلیون زن خانه‌دار نیز در کشور حضور دارند که اگر در جهت تحقق خانواده مطلوب آموزش ببینند شاهد تحول جدی در عرصه فرهنگی کشور خواهیم بود. یعنی هر مادر یک معلم! با این وجود کدام کاندیدا بیش از همه نگاه معلم محور به جامعه دارد؟!

هفت: اما یکی از طرح های کاملا متفاوت زاکانی در حوزه عدالت بنزینی! است. بر اساس ایده و طرح او به خانوارهای بدون خودرو هر نفر 15 لیتر بنزین در ماه سهمیه داده خواهد شد که می تواند آن را بفروشد و نقد کند و این در حالیست که نه تنها سهیمه بنزین خودرو داران تغییر نمی کند بلکه قیمت ها نیز تغییری نخواهد کرد. این را در نظر بگیریید که نیمی از خانوارهای کشور فاقد خودرو و به تعبیر درست تر بی بهره از یارانه بنزین هستند. ساده آنکه با یک طرح و ایده خلاقانه میلیون ها نفر به صورت عادلانه سهم خود را سفره نفت و بنزین کشور کسب خواهند کرد.
Share/Save/Bookmark