توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70756
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۴
تابلو تبلیغات انتخابات به وسعت مونوریل کرمانشاه
مونوریل نیمه کاره کرمانشاه با گذشت ۱۲ سال از شروع ساخت اگر چه تاکنون جز بلعیدن بودجه و اعتبارات ثمری نداشته است اما با کارکرد تبلیغاتی خود بویژه در چند دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شورای شهر به تابلو اعلانات بزرگی تبدیل شده است؛ گویی این ابرطرح عمرانی هیچ کارایی دیگری برای مردم این خطه غربی ایران ندارد.
تابلو تبلیغات انتخابات به وسعت مونوریل کرمانشاه
دیوارهای بتنی عظیم و طولانی مونوریل کرمانشاه که به اعتقاد برخی کارشناسان فضای بصری شهر را نیز تحت تاثیر قرار داده است در انتخابات اخیر مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی به تابلویی برای نصب عکس و پوسترهای پرتعداد داوطلبان تبدیل شد و مردم کرمانشاه همچنان منتظرند ببینند که این طرح کارایی دیگری بجز تابلو اعلانات پیدا خواهد کرد یا خیر؟

قدمت پروژه نیمه کاره مونوریل کرمانشاه به اوایل سال ۱۳۹۰ برمی‌گردد و اگرچه تاکنون به سرانجام نرسیده اما در زمان تبلیغات انتخابات به یاری کاندیداها آمده و به دلیل طول هفت کیلومتری آن تابلوی خوبی برای چسباندن پوستر نامزدها است.

شهرداری کرمانشاه برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۳۰۰ نقطه را برای تبلیغات انتخابات در نظر گرفته بود که پایه های منوریل یکی از این نقاط است که در بلوار اصلی شهر کرمانشاه (شهید بهشتی) واقع شده و محلی پرتردد است.

شهرداری کرمانشاه پایه های مونوریل را با گونی پوشاند و آن را به یکی از نقاط تبلیغات کاندیداها تبدیل کرد تا مونوریل حداقل این یک کارآیی را برای مردم کرمانشاه داشته باشد!

متاسفانه هواداران کاندیداها به پایه های مونوریل که محل اصلی تبلیغات کاندیداهاست بسنده نکردند و سایر بخش های این پروژه قدیمی را با پوستر پوشاندند.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱۱ نفر در شهر کرمانشاه باهم به رقابت پرداختند اما پوسترهای حدود ۲۰ نفر از آنها بر روی پایه ها و لاشه منوریل مشاهده شد و سایر داوطلبان از این ظرفیت بهره نبردند!.

مردم کرمانشاه این روزها می گویند مونوریل حداقل این یک نفع را برای شهرداری و کاندیداها داشته که بر روی آن پوستر بچسبانند و گرنه چهره بصری شهم مانند گذشته بی ریخت می شد و بر روی تمام دیوارها پوستر می چسباندند!.

تابلو تبلیغات انتخابات به وسعت مونوریل کرمانشاه

منوریل این پروژه ۱۲ ساله شهر کرمانشاه که از آن به عنوان «آینه دق کرمانشاهیان» نام برده می شود در کلام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از آن یاد می شد و بسیاری از این نامزدها از عدم اجرای این پروژه انتقاد کردند و معتقد بودند در صورت راهیابی به مجلس شورای اسلامی آن را تعیین تکلیف خواهند کرد.

برخی از نامزدهای این دوره همچنین از مونوریل به عنوان یکی از پروژه های عمرانی ناموفق شهر کرمانشاه نام بردند و معتقد بودند که نمایندگان مجلس دوازدهم باید با اختصاص بودجه مناسب این پروژه را به اتمام برسانند.

تاریخچه آغاز پروژه مونوریل کرمانشاه

به گزارش ایرنا؛ پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال ۹۳ با تغییر سیستم، از مونوریل به قطار شهری تبدیل شد و همان زمان مقرر گردید ۶ کیلومتر از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر به صورت زیرزمینی اجرا شود.

مرحله اول این پروژه از میدان معلم واقع در سه راه مسکن آغاز و به طول ۸.۶ کیلومتر تا میدان آزادی ادامه پیدا می کند و مرحله دوم نیز به طول حدود ۴.۴ کیلومتر از میدان آزادی آغاز و تا میدان فردوسی ادامه خواهد داشت.

از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر، هفت کیلومتر ابتدایی آن به صورت روگذر (میدان معلم تا بالاتر از سه راه ۲۲ بهمن) و ۶ کیلومتر باقی مانده نیز (از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت زیرگذر خواهد بود.

مسوولان در مورد مونوریل چه می گویند؟

جدیدترین اظهار نظرها در مورد مونوریل کرمانشاه مربوط به «مهدی غلامرضایی» مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه در جریان سفر ۱۶ بهمن ماه امسال وزیر کشور به کرمانشاه است که در آن جلسه در حضور احمد وحیدی گفت: در صورت وجود اعتبار فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه تا سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد که از سال ۸۴ تا ۸۸ پروژه مونوریل شهری کرمانشاه در شورای عالی ترافیک کشور، استان و شورای شهر کرمانشاه مصوب و از سال ۱۳۹۰ این پروژه آغاز شد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۳ بود که با توجه به ایرادات وارده به پروژه، بازنگری روی طرح انجام شد و پروژه از مونوریل تبدیل به قطار سبک شهری شد.

غلامرضایی به تشریح اطلاعات این پروژه پرداخت و افزود: در این پروژه ۱۳ ایستگاه در ۱۳ کیلومتر از طول خط این پروژه از میدان معلم تا میدان فردوسی در ۲ فاز احداث خواهد شد که حدود پنج و نیم کیلومتر آن به صورت روگذر و مابقی به صورت زیر گذر است.

تابلو تبلیغات انتخابات به وسعت مونوریل کرمانشاه

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه گفت: اعتبار سال گذشته این پروژه ۲ هزار میلیارد ریال بود که امسال تخصیص داده شد و اعتبار امسال نیز هفت هزار میلیارد ریال است که سال آینده تخصیص داده می‌شود.

از آنجا که مونوریل کرمانشاه در تبلیغات و معرفی منتخبان این شهر به مردم تاثیر قابل ملاحظه ای داشت باید دید با ورود افراد جدید به خانه ملت آیا نمایندگان مجلس با جبران مافات، خواهند توانست به کمک این طرح نیمه تمام آمده و آن را تکمیل کنند یا خیر؟

گویا مردم کرمانشاه برای شنیدن این پاسخ بازهم چاره ای جز انتظار و انتظار ندارند...
Share/Save/Bookmark