توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70738
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۷
جزئیات جلسه دیروز شورای عالی کار؛ از پیشنهاد افزایش سقف معافیت مالیاتی تا جدی شدن مزد منطقه‌ای
نماینده کارگران در شورای عالی کار با تشریح جزئیات جلسه دیروز این شورا گفت: با توجه به پیشنهاد یکی از نمایندگان کارگران برای افزایش سقف معافیت مالیاتی دستمزد، مقرر شد وزیر کار مکاتباتی با هیأت دولت برای این موضوع داشته باشد.
جزئیات جلسه دیروز شورای عالی کار؛ از پیشنهاد افزایش سقف معافیت مالیاتی تا جدی شدن مزد منطقه‌ای
به گزارش خط نيوز، علیرضا میرغفاری نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با تسنیم, درباره جلسه دیروز شورای عالی کار گفت: جلسه شورای عالی کار با حضور تمام اعضا برگزار شد. در ابتدای این جلسه، آیین‌نامه چگونگی انتخاب نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولتی در هیاتهای تشخیص و حل اختلاف به تصویب رسید. در راستای اجرای ماده 160 قانون کار مقرر شد تشکل‌های کارگری نماینده خود را انتخاب کنند و در سطح استانی کارگروهی به منظور اجرای بهتر این آیین نامه شکل بگیرد.

وی بیان کرد: در این جلسه یکی از اعضای نمایندگان کارگران عضو شورای عالی کار پیشنهاد افزایش سقف دستمزد برای معافیت مالیاتی کارگران را مطرح کرد و وزیرکار موافقت کردند تا این پیشنهاد را در هیأت وزیران مطرح کنند.


میرغفاری اظهار داشت: وزارت کار گزارش کمیته مزد, پیرامون مزد منطقه ای را مطرح کرد, موافقان و مخالفان این طرح هر کدام نظرات خود را مطرح کردند,بحث مزد منطقه ای به پیشنهاد وزیرکار به جلسه بعدی موکول شد. وزیرکار تأکید داشت که بحث مزد منطقه ای به این صورت پیش برود که تمام اعضا به یک اتفاق نظر و اجماع کلی برسند,‌ به همین دلیل مقرر شد گروه های کارگری, کارفرمایی, دولت درباره مزد منطقه ای بررسی‌های خود را جمع آوری و در جلسه کمیته مزد مطرح کنند.در نهایت تأکید بر این شد که جلسات کمیته مزد تشکیل شود و کم کم به سمت تعیین عدد و رقم سبد معیشت پیش برویم.

وی افزود: انتظار ما این است که سبد معیشت متناسب با اعداد و ارقام واقعی تعیین شود, به کارگران اطمینان می دهیم که در روزهای آینده خواسته ی کارگران را پیش ببریم و رقم سبد معیشت نهایی و به شورای عالی کار برای ورود به چانه مزد 1403 ارائه کنیم.

میرغفاری گفت: امروز 16 اسفند جلسه کمیته مزد و هفته آینده جلسه شورای عالی کار تشکیل می‌شود, روز و زمان دقیق جلسه شورای عالی کار هنوز مشخص نیست.
Share/Save/Bookmark