توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70757
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۴
آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد
آزمایشگاه تجمیعی طبی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه امروز شنبه با حضور معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین افتتاح این آزمایشگاه گفت: در کرمانشاه در یک کار ابتکاری تمام آزمایشگاه های بهداشتی شهرستان در این مرکز تجمیع شده و نمونه ها به صورت روزانه به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و تمام آزمایشات با پیشرفته ترین و کامل‌ترین تجهیزات انجام می‌شود.

ابراهیم شکیبا با بیان اینکه دستگاه‌های این آزمایشگاه از نظر تنوع همانند دستگاهای آزمایشگاه های مرکزی کشور است، افزود: به محض آماده شدن نتیجه آزمایش، بیمار و پزشک از طریق سامانه طراحی شده از نتیجه آزمایش مطلع می‌شوند.

آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد

وی اضافه کرد: هفت سال متوالی است که دانشگاه‌ علوم پزشکی کرمانشاه تاییده‌های آزمایشگاه فراملی سوئد را دریافت می‌کند. تجهیزات بسیار خوبی در بخش بهداشت و محیط حرفه ای در استان وجود دارد و نمونه های زیادی از استان های همجوار برای کرمانشاه ارسال می‌شود.

شکیبا اعتبار این پروژه را هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ساخت این آزمایشگاه در زمینی با زیربنای ۸۱۹ متر در یک سال به پایان رسید. قرار است در همین آزمایشگاه آمور اموزشی نیز انجام شود و ارتباطی بین آموزش و بهداشت برقرار گردد.

بیشتر بخوانید
معاون دانشگاه علوم پزشکی: ۹۰۰ واحد بهداشتی در استان کرمانشاه فعال است
پرونده الکترونیکی سلامت برای ۹۵ درصد از جمعیت استان کرمانشاه تشکیل شده است
ارائه خدمات بهداشتی به روستاییان کرمانشاه در حدود یک هزار خانه بهداشت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، کرمانشاه را بهترین پایلوت برای آموزش دانشجویان عنوان کرد و افزود: به دلیل تعامل و ارتباطات بالا در دانشگاه اگر برنامه ای برای بحث آموزش دانشجویان در بخش بهداشت وجود داشته باشد کرمانشاه بهترین پایلوت خواهد بود.

این آزمایشگاه در کوی کارمندان کرمانشاه قرار دارد و آزمایش‌های کل مراکز شهر کرمانشاه با نمونه گیری از مبدا در این محل انجام می شود.

Share/Save/Bookmark