توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 60489
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۴
عقب گرد مجدد دلار
عقب گرد مجدد دلار
برای دومین روز متوالی ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کاهش تقاضا برای کالاهای سرمایه‌ای ساخت آمریکا در ماه آوریل باعث شد تا دلار برای دومین روز متوالی دست به عقب نشینی بزند و نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی آمریکا به دنبال تشدید جنگ تجاری با چین و کاهش اطمینان فعالان تجاری، شاخص دلار که برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد را رو به پایین سوق داد. این شاخص در آخرین روز از معاملات هفتگی با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۹۷.۵۸۷ واحد رسید تا بدین ترتیب ۰.۸ درصد پایین‌تر از رکورد ثبت شده خود در روز چهارشنبه باشد.

هر چند که ترامپ نسبت به حل و فصل مناقشه بر سر شرکت هوآوی با چین در جریان مذاکرات تجاری ابراز امیدواری کرده است اما مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدیران هوآوی را متهم به فریبکاری کرده است و این مساله با اعتراض شدید مقامات چینی مواجه شده است.

هانس ردکر، استراتژیست ارزی در بانک "مورگان استنلی" گفت: صندوق بین‌المللی پول معتقد است هزینه تعرفه‌های وارداتی آمریکا را شرکت‌ها می‌پردازند و این مساله باعث کاهش حاشیه سودآوری آنها خواهد شد. بنابراین جای تعجب ندارد که به زودی شاهد اثرگذاری این جنگ بر روی بازار کار آمریکا و سپس کل اقتصاد باشیم.

در بازارهای ارزی، هر یورو با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۱.۱۲۱ دلار رسید تا مجدداً کانال ۱.۱۲ دلاری را فتح کرده باشد. پوند نیز در برابر دلار به ۱.۲۷۱۲ دلار رسید. میشل هانسون، مدیر اقتصاد کلان در مؤسسه " تی دی سکیوریتیز" گفت: با شرایط فعلی و تشدید رویکرد حمایت گرایانه آمریکا، فدرال رزرو احتمالاً سیاست‌های انبساطی (کاهش نرخ بهره) را مد نظر قرار خواهد داد.

در برابر سایر ارزهای مهم، هر دلار آمریکا به ازای ۶۹.۳۹۷ روپیه هند، ۱.۴۴۴ دلار استرالیا، ۱.۳۴۳۸ دلار کانادا، ۱.۰۰۱۸ فرانک سوئیس، ۱۰۹.۳۰۲۱ ین ژاپن و ۶.۸۹۹۷ یوان چین مبادله شد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark