توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44630
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۰
کریمی باید مثل آب خوردن در المپیک مدال می‌گرفت
طلایی: زود است درباره تغییر وزن یزدانی اظهارنظر کنیم/ او می‌تواند حتی در ۹۷ کیلوگرم هم کشتی بگیرد
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: هنوز زود است درباره تغییر وزن حسن یزدانی اظهارنظر کرد.
طلایی: زود است درباره تغییر وزن یزدانی اظهارنظر کنیم/ او می‌تواند حتی در ۹۷ کیلوگرم هم کشتی بگیرد
به گزارش خط نیوز؛ محمد طلایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره تصمیم حسن یزدانی برای تغییر وزن و حضور در یک وزن بالاتر گفت: با توجه به اینکه بعد از المپیک معمولا کشتی‌گیران مدت زیادی را استراحت می‌کنند دچار وزن کاذب می‌شوند، وزن دقیق آنها مشخص نیست.

وی ادامه داد: یزدانی باید در چند اردوی پیش رو حضور پیدا کند و بعد از آن وزن خالص او تقریبا مشخص خواهد شد به همین دلیل هنوز زود است در این باره اظهارنظر کرد و نمی‌توان با قطعیت تصمیم گرفت.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که آیا یزدانی توانایی حضور در یک وزن بالاتر را دارد یا نه؟ تصریح کرد: به نظر من حتی او می‌تواند در 97 کیلوگرم هم کشتی بگیرد. اگر اضافه وزن یزدانی منطقی باشد با توجه به شرایط سنی که دارد شاید حتی بتوان او را در 97 کیلوگرم هم روی تشک دید. البته این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد و در زمان خودش در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

طلایی در خصوص احتمال حضور یزدانی در جام جهانی در 86 کیلوگرم گفت: باید ببینیم شرایط چطور پیش می‌رود؛ اگر قرار باشد وزن زیادی کم کند شاید در همین وزن از او استفاده کنیم، اما بعد از چند اردو می‌توان اظهارنظر قطعی کرد. من اصولا با وزن کم کردن زیاد مخالف هستم و اعتقاد دارم با کمترین صدمه کشتی‌گیر باید به سر وزن برسد.

وی درباره عملکرد ضعیف علیرضا کریمی در المپیک گفت: کریمی در اردوها حضور پیدا کرده است و دوباره تمریناتش را استارت زده است. او باید مثل آب خوردن در المپیک مدال می‌گرفت، اما خودش نخواست. به هر حال زندگی جریان دارد و کریمی باید از این شکست‌ها برای موفقیت‌های آینده درس بگیرد.

طلایی درباره ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی نیز گفت: هرچه داریم باید در جام جهانی به روی تشک بفرستیم چراکه میزبان هستیم. از طرفی با توجه به اینکه برای حضور در جام جهانی انتخابی نخواهیم داشت از نفرات حاضر در المپیک، تیم‌ جوانان و مسابقات و اردوها تیم را انتخاب خواهیم کرد.
Share/Save/Bookmark