توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44217
يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲
دهقان در صحن علنی مجلس:
در قوه قضاییه سازوکار پالایشی بوجود بیاید
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس باتاکید بر لزوم برخورد با قضات فاسد در قوه قضاییه گفت: باید سازوکار پالایشی بوجود بیاید تا کسانی که فساد می‌کنند با تشدید مجازات تسویه شوند.
در قوه قضاییه سازوکار پالایشی بوجود بیاید
به گزارش خط نیوز به نقل از تسنیم «پویا»، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی و یکی از طراحان طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 4 مهرماه) پارلمان و در جریان بررسی دو فوریت این طرح طی سخنانی اظهار کرد: در قانونی اساسی اختیارات وسیعی به قوه قضائیه و سازمان تعزیرات حکومتی داده شده است و طبق اصل 156، 157 و 158 قانون اساسی این دستگاهها وظیفه پیشگیری برای برخورد با جرایم را دارند.

وی درباره جایگاه قوه قضائیه در برخورد با مفاسد بیان کرد: حتما باید یک قوه قضائیه‌ای داشته باشیم که زینت کشور و در طراز انقلاب شود و با این همه شهید و این همه آزاده و ایثارگر باید نظام پاک و سالمی داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی مردم به قوه قضائیه مراجعه می‌کنند، باید به چشم پاک به قضات نگاه کنند و قوه قضائیه را جایگاهی امن بدانند.

دهقان درباره «کتمان در قوه قضائیه» تصریح کرد: یک دیدگاه درباره برخورد با فساد در قوه قضائیه وجود دارد که می‌گوید باید جرایم قضات را کتمان کنیم تا آبروی این قوه نرود و این غلط است.

وی با اشاره به دیدار مسئولان قوه قضائیه با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری بیان کردند اگر قاضی فساد کرد، باید اسمش برده شود و شلاق بخورد و از قوه قضائیه بیرون انداخته شده تا اطمینان مردم به نظام حاصل شود.

این نماینده مجلس با انتقاد از جابجا شدن قضات فاسد، تصریح کرد: اگر قاضی فساد کرد و آن را جابجا یا سردفتر کردند، این کار مسئله را حل نمی‌کند و او باز هم برای نظام مشکل ایجاد می‌کند و این افراد آبروی نظام را می‌برند.

دهقان با اشاره به وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق کالا ادامه داد: باید سازوکار پالایشی بوجود بیاید تا کسانی که فساد می‌کنند با تشدید مجازات انفصال دائم از خدمات حکومتی و وکالت تسویه شوند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark