توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65971
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۳
منطقه آزاد تجاري قصرشيرين
منطقه آزاد تجاري قصرشيرين
استاندار محترم استان کرمانشاه
جناب آقاي مهندس بازوند
سلام عليکم
احتراماً اينجانب به عنوان فردي که در سطح استان و به طور اخص در شهرستان قصرشيرين توفيق خدمت داشته ام و در جريان چگونگي فرآيند تاسيس منطقه آزاد تجاري- صنعتي بوده ام لازم
مي دانم ضمن تشکر، ياد کنم از کساني که در اين راستا اهتمام ويژه داشته اند.
1- در سال 1386 با تلاش آقاي مهندس غفوري استاندار و حمايت نمايندگان استان در دوره هفتم منطقه ويژه اقتصادي شهرستان قصرشيرين و توامان منطقه ويژه شهرستان هاي اسلام آباد غرب و کرمانشاه در دستور کار دولت قرار گرفت و مصوب شد و بارقه ي اميد براي استان ايجاد گرديد.
2- در سال 1387 باز هم با تلاش آقاي مهندس غفوري و همين طور آقاي تجري نماينده وقت در دوره هشتم پيگيري تبديل مصوبه ي منطقه ويژه اقتصادي قصرشيرين به منطقه آزاد تجاري مطرح و کليد خورد؛ ضمن اين که فرايند کنسرسيوم منطقه ويژه اسلام آباد غرب نيز انجام گرديد و عمليات مربوطه هم اکنون در شرف اجرا مي باشد.
3- فرايند منطقه آزاد توسط آقاي حسيني نماينده وقت در دوره نهم نيز تداوم يافت و سرلوحه کار وي قرار گرفت.
4- در دوره دهم مجلس پس از کش و قوس هاي فراوان با پيگيري نماينده وقت و استانداران، موضوع منطقه آزاد تجاري- صنعتي به طور جد در دستور کار قرار گرفت و نهايتاً مصوب گرديد و نقش مجلس شوراي اسلامي در اين مقطع زماني با نگاه مثبت و تبيين توجيه فني و اقتصادي منطقه ي آزاد در استان کرمانشاه »شهرستان قصرشيرين« با اکثريت آراءبه اتمام رسيد که بسيار در خور تحسين و تقدير است.
5- بعد از ايفاي نقش موفق مجلس شوراي اسلامي دوره دهم، نقش ديگر نهادها و به تبع آن مجمع تشخيص مصحلت نظام فرا رسيد که مصوبات مجلس دهم را به مثابه يک استراتژي کلي نه تنها براي استان کرمانشاه بلکه براي شش استان ديگر شامل استان هاي ايلام، سيستان و بلوچستان، کردستان، بوشهر، اردبيل و گلستان و نيز سيزده منطقه ويژه اقتصادي هم زمان و تماماً تاييد و مصوبات آن ها توامان به سر انجام رسيد.
6- اما اکنون که زمان اجراي اين دستاورد با مجلس يازدهم تفاوت دارد، رسالت نماينده محترم حوزه و ديگر نمايندگان فعلي استان و کماکان جنابعالي در رابطه با اين مهم، سرعت دادن به اجرايي شدن آن خواهد بود که اميدواريم با پيگيري و دفاع مستدل و متقن، در پروسه زماني متعارف و تعريف شده محقق شود و استان کرمانشاه به شايستگي از آن منتفع گردد.
علي ايحال لازم مي دانم به سهم خويش و به عنوان يک شهروند از تلاش هاي جدي مسئولين و نمايندگان وقت و حضرت عالي جناب مهندس بازوند و ديگر استانداران و ساير نهادهاي دست اندرکار تقدير و تشکل نمايم.
بهرام تيموري
Share/Save/Bookmark