توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70741
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۷
مراسم تحویل سال در تاق‌بستان برگزار می‌شود
به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، مراسم تحویل سال در مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان کرمانشاه برگزار خواهد شد.
مراسم تحویل سال در تاق‌بستان برگزار می‌شود
کیومرث خانی لعل آبادی ، با اعلام این خبر، اظهارکرد: با توجه به اینکه آیین بین المللی نوروز سال ۱۳۸۸ در فهرست میراث ناملموس یونسکو به ثبت جهانی رسید، برای حفظ این آیین و میراث کهن هرساله برنامه های مختلفی در کشور برگزار می شود.

وی تصریح کرد: به این منظور وزارت میراث فرهنگی امسال هم برنامه ریزی هایی انجام داده، از جمله اینکه مقرر شده برنامه تحویل سال در تعدادی از بناها و اماکن تاریخی کشور برگزار شود.

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه هم بنا داریم مراسم تحویل سال را با دعوت از مردم و گردشگران و برپایی یک سفره هفت سین در محل ورودی مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، در طول ایام نوروز برنامه های متنوع و جذابی را برای مسافران نوروزی و شهروندان کرمانشاه در بناهای تاریخی استان برگزار خواهیم کرد و نمایشگاه های صنایع دستی نیز در آنها برپا می شود.

خانی لعل آبادی در ادامه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم در تمام اماکن تاریخی دارای ورودی استان برنامه افطاری را برپا کنیم.
Share/Save/Bookmark