توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70742
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۷
استاندار کرمانشاه:
دستگاه‌های اجرایی اجازه ندهند یک ریال از بودجه‌ استان برگشت بخورد
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه خط قرمز ادارات و دستگاه‌های اجرایی بازگشت بودجه‌های سالیانه است، گفت: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی اجازه ندهند یک ریال از بودجه‌ استان برگشت بخورد.
دستگاه‌های اجرایی اجازه ندهند یک ریال از بودجه‌ استان برگشت بخورد
محمدطیب صحرایی، در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمانشاه با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ ایثار و شهادت جلسه درددل کردن مدیران نیست، اظهار کرد: جلسات این شورا، جلسات گزارش دهی صرف مدیران نبوده، بلکه باید نقش قرارگاهی داشته باشد و در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی‌های پایه‌ای داشته باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در تخصیص یک درصد اعتبارات خود برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جدی باشند، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید این اعتبار را در جهت تولید و انتشار آثار فرهنگی، تولیدات رسانه‌ای، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ... هزینه کنند.

صحرایی تاکید کرد: باید ادارات و دستگاه‌های اجرایی گزارش شفاف و روشنی در مورد نحوه هزینه یک درصد اعتبارات خود در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند، تا ضمن بررسی عملکرد آنها، ریل گذاری هم برای سال آتی انجام شود.

وی با بیان اینکه خط قرمز ادارات و دستگاه‌های اجرایی بازگشت بودجه‌های سالیانه است، گفت: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی اجازه ندهند یک ریال از بودجه‌ استان برگشت بخورد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دیدار از خانواده‌های شهدا باید با رویکرد گره‌گشایی از مشکلات این خانواده‌ها انجام شود، تاکید کرد: سرکشی از خانواده‌های شهدا گرچه اقدام سودمندی است اما نباید به یک دیدار بسنده شود و باید با اجرای طرح‌های ابتکاری و خلاقانه در جهت رسیدگی بیشتر به خانواده‌های شهدا اقدام شود.

وی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی برای ساماندهی مرکز و گنجینه شهدا در محدوده غسالخانه باغ فردوس در یک برنامه کوتاه مدت چند روزه شد و افزود: باید این مرکز ظرف چند روز به عنوان یک فرهنگسرا برای بازدید عموم مردم در ماه رمضان و دیگر مناسبت‌های آخر سال تبدیل شود.

در ادامه این نشست مقرر شد دستگاه‌های ذیربط شامل بنیاد شهید، شهرداری و بنیاد حفظ آثار در جهت ساماندهی مرکز ‌گنجینه شهدا در باغ فردوس ظرف یک برنامه کوتاه چند روزه اقدام کنند.
Share/Save/Bookmark