توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70923
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴
پیگیری دغدغه شهروندان کرمانشاهی به صورت میدانی توسط استاندار آغاز شد
استاندار کرمانشاه برای نخستین بار به صورت میدانی و کارشناسی با همراهی مدیران تخصصی، پیگیری دغدغه های شهروندان در مناطق هشت گانه شهرداری کرمانشاه را امروز شنبه از منطقه پنج شهرداری آغاز کرد.
پیگیری دغدغه شهروندان کرمانشاهی به صورت میدانی توسط استاندار آغاز شد
به گزارش خط نیوز؛ استاندار کرمانشاه بررسی مشکلات منطقه را از بلوار هوانیروز کلید زد سپس مسیر میدان نیایش و شهرک های دانش، نساجی و ظفر و در نهایت پارک شرقی را از نزدیک و در گفت وگو با شهروندان منطقه سرکشی و بررسی کرد.

همچنین با حضور استاندار و به دست یکی از کارگران شهرداری منطقه پنج، سه پارک شهرک نساجی، نصر و جهاد به مساحت ۲۲ هزار متر مربع و حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

محمدطیب صحرایی پس از سرکشی حدود سه ساعته با همراهی مدیران عمرانی استانداری، فرماندار، شهردار و معاونان شهرداری کرمانشاه، راهی شهرداری منطقه پنج شد و در نشستی ۲ ساعته مشکلات این منطقه و مطالبات مردمی را به بحث کارشناسی گذاشت.

ضعف آسفالت منطقه، ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن، مشکلات فضای سبز، نظافت و جمع آوری زباله، جمع آوری نخاله های ساختمانی، سد معابر و... از جمله موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد.

پیگیری دغدغه شهروندان کرمانشاهی به صورت میدانی توسط استاندار آغاز کرد

استاندار کرمانشاه در این جلسه تاکید کرد که شهرداری کرمانشاه نباید هم مجری آسفالت معابر و هم ناظر آن باشد و لازم است نظارت بر عهده یک نهاد بیرونی باشد.

صحرایی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن هم از مدیران شهرداری پرسید که «چه تعداد برخورد با تخلفات ساخت و ساز داشته اید و چند درصد آنها عملیاتی شده است؟ آیا این تخلفات، اصلاح شده یا شهرداری با دریافت جریمه، فقط پول تخلفات را دریافت کرده و قلع بنایی صورت نگرفته است؟»

وی تاکید کرد: بدیهی است که شهرداری باید فورا به وظیفه خود در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز عمل کند و نباید معطل موضوعاتی مانند اصلاح ضوابط ساخت و ساز شود که در اختیار شهرداری نیست و ممکن است ماهها در مرکز طول بکشد.

به گفته استاندار، شهرداری در گام نخست می تواند متقاضی ساخت و ساز را برای دریافت انشعابات موقت معرفی کند اما مراقبت و نظارت در این مدت برای جلوگیری از تخلف و ساخت و ساز ضروری است نه اینکه سازنده به امان خدا رها شود تا بجای یک ساختمان سه یا چهار طبقه، هفت و هشت طبقه بسازد سپس شهرداری راهی جز توسل به کمیسیون ماده صد برای دریافت جریمه نداشته باشد.

پیگیری دغدغه شهروندان کرمانشاهی به صورت میدانی توسط استاندار آغاز کرد

شهردار کرمانشاه و معاونان عمرانی، خدمات شهری و شهرسازی شهرداری و شهردار منطقه ۵ در این نشست گزارشی از مشکلات، تخلفات و محدودیت های خدمات رسانی در منطقه ارائه کردند.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار کرمانشاه و مدیران کل دفتر فنی، دفتر شهری و شوراها، مدیریت بحران استانداری مهمترین مشکلات منطقه پنج شهرداری و راهکارهای موجود را بیان کردند.

در این جلسه مقرر شد که با محوریت معاونت عمرانی استانداری و شهرداری کرمانشاه و حضور سایر ادارات ذیربط، تا نیمه اردیبهشت یک روال ساده و روشن برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز و در عین حال تسریع در ساخت و سازهای قانونی و خدمت رسانی در ابعاد مختلف تهیه و برای اجرا توسط شهرداری تصویب شود.

همچنین مصوب شد که نظرات شهرداری شهرستان‌ها هم در این زمینه گرفته شود تا یک طرح استانی شفاف، ضد تخلف و در حمایت از قانون، مطالبه و ایمنی شهر و شهروندان تهیه شود.

رفتن به سمت پروانه دو مرحله ای یکی از پیشنهادات مطرح شده در جلسه بود که مقرر شد در کمیته مشترک استانداری بررسی و نهایی شود.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان خدمات ارائه می دهد.
Share/Save/Bookmark