توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70429
چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۳
الویری، فعال اصلاح طلب:
خاتمی صد بار دیگر هم «تکرار» کند اثری ندارد/ راه نجات کشور حضور مردم در انتخابات است
بنده فکر می‌کنم خاتمی که یکبار کلمه «تکرار» را به کار برد و منجر به شور و هیجان در انتخابات شد، اگر الان صد بار هم کلمه «تکرار» را تکرار کند، یقیناً هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
خاتمی صد بار دیگر هم «تکرار» کند اثری ندارد/ راه نجات کشور حضور مردم در انتخابات است
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: مرتضی الویری، فعال اصلاح طلب، نماینده ادوار مجلس و شهردار تهران در در گفتگو با خبرآنلاین اذعان کرده است تنها راه نجات کشور حضور مردم در انتخابات است.

الویری معتقد است: «خاتمی صد بار دیگر هم «تکرار» کند اثری ندارد».


به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارت الویری را در ادامه خواهید خواند:

*بسیاری از اصلاح‌طلبان از ثبت‌نام در انتخابات امتناع کردند و اکثریت قریب به اتفاق آنهایی هم ثبت‌نام کردند، ردصلاحیت شدند، بنابراین می‌توان گفت که زمینه‌ای برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات و اصلاح‌گری از طریق به دست گرفتن مجلس، منتفی است. در این شرایط اصلاح‌طلبان باید منتظر باز شدن فضای مناسبی برای یک انتخابات سالم بنشینند. فعالیت‌های اصلاح‌طلبی در حوزه اجتماعی و اصلاحات جامعه محور تنها راه پیش‌روی اصلاح‌طلبان است.

*اصلاح‌طلبان از انتخابات فاصله گرفتند البته تأکید می‌کنم که راه نجات کشور حضور مردم در انتخابات است اما همانطور که اشاره کردم این راه متأسفانه توسط مجریان انتخابات مسدود شده، در نتیجه وقتی می‌گویم شرکت در انتخابات آینده موضوعیت ندارد به معنی قهر با انتخابات نیست بلکه برگزاری انتخابات سالم و راهیابی نمایندگان واقعی مردم به مرکز تصمیم‌سازی و تصمیم سازی کشور که مجلس است، را راه نجات کشور می‌ دانم اما همانطور که اشاره کردم برگزارکنندگان انتخابات و حاکمیت نه تنها این راه را بر روی اصلاح‌طلبان بلکه حتی راه را بر روی اندیشمندان، صاحب نظران و افراد مستقل بسته است.

*بنده امید ندارم که توصیه‌های رهبر انقلاب بر روی عملکرد شورای نگهبان نسبت به نحوه احراز صلاحیت‌ها تاثیرگذار باشد چراکه گره‌های اساسی در قانون انتخابات و نحوه بررسی صلاحیت‌ها وجود دارد. از این‌رو به فرض هم که اگر اندک گشایشی به وجود بیاید، شرایط به نحوی است که بسیاری از نیروهای کارآمد و خوش‌فکر که به درد مجلس می‌خورند، در انتخابات ثبت‌نام نکردند، بنابراین وقتی آنها ثبت‌نام نکردند، به فرض هم رویکرد هیئت نظارت هم تغییر کند و بخواهد افرادی را تایید صلاحیت کند، در میان کاندیداها کسی وجود ندارد که بتواند از این فضای نسبتاً باز استفاده کند.

*ارزیابی بنده از سکوت خاتمی، عبدالله نوری و موسوی خوئینی‌ها به این ترتیب است که آنها هم نسبت به روند برگزاری انتخابات معترض هستند و احساس می‌کنند شرایط نامساعد است و نهادهای حاکمیتی به اندازه‌ای بد عمل کردند که اگر همه این بزرگواران مردم را تشویق به انتخابات کنند، مردم به همچین تقاضایی لبیک نخواهند گفت.

*بنده فکر می‌کنم خاتمی که یکبار کلمه «تکرار» را به کار برد و منجر به شور و هیجان در انتخابات شد، اگر الان صد بار هم کلمه «تکرار» را تکرار کند، یقیناً هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

*در حال حاضر بحث مقبولیت عارف مطرح نیست، مردم چشم و گوش بسته نیستند که اگر چهره مقبولی از آنها بخواهد پای صندوق‌های رأی بیایند، این کار را انجام دهند. مردم تجربه گذشته را در اختیار دارند و مشاهده می‌کنند که چگونه نامزدهای مورد اقبال آنها مورد بی‌توجهی قرار گرفتند و ردصلاحیت شدند.
Share/Save/Bookmark