توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69539
چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۸
درباره تاکید بر یک گزاره به ظاهر صحیح؛
چند نکته با سران قوا درباره بحث عفاف و حجاب/ مراقب این راه انحرافی باشید
قطعاً باید با موارد سازمان یافته کشف حجاب و ولنگاری مقابله کرد، منتها واقعیتی که امروز با آن روبرو هستیم این است که اکثریت کسانی که این روزها کشف حجاب می کنند، جزو موارد سازمان یافته نیستند.
چند نکته با سران قوا درباره بحث عفاف و حجاب/ مراقب این راه انحرافی باشید
خط نيوز: اخیراً رئیس جمهور در جلسه شورای اجتماعی کشور، به اولویت داشتن کار فرهنگی در زمینه حجاب تصریح کرده است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ذائقه اجتماعی جامعه ایرانی مخالف هرگونه قانون‌شکنی است، به ضرورت تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی اشاره کرد و گفت: «مطالبه عمومی جامعه از مسئولان سالم‌سازی فضای فرهنگی و هزینه‌دار شدن هنجارشکنی و مقابله جدی با اقدامات سازمان‌یافته جهت حیازدایی از جامعه اسلامی است» .

علاوه بر این هر چند رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه نیز منکر اقدامات قانونی علیه هنجارشکنان نیستند، اما پیش از این، آنها هم به نوعی کار فرهنگی را دارای اولویت دانسته اند.

چند نکته در این زمینه قابل بیان است:

یک: نقش کار فرهنگی در موضوع حجاب غیر قابل انکار است. اما نکته مهم این است که اولاً کار فرهنگی اینگونه نیست که طی یک روز و یک هفته و یک ماه نتیجه بدهد، بلکه در سطح کلان، نتیجه کار فرهنگی – البته اگر بدون نقص صورت گیرد – شاید طی چندسال آینده ظاهر شود. اما طی این مدت که منتظر اثر بخشی کار فرهنگی هستیم، قطعاً جامعه در خلأ زندگی نمی کند و با ناامنی اخلاقی و موضوعات ضد فرهنگی روزافزون روبرو است.

دو: در بهترین حالت، باز هم کار فرهنگی برای همه مردم اثرگذار نیست. چه در زمان حال و چه در آینده، عده ای هستند که به هر دلیلی زیر بار قانون نمی روند. اهل بی بند و باری هستند. قطعاً مسیر اصلاح رفتار این افراد، توسل به قانون و الزامات قانونی است و نمی توان گفت که برای این افراد هم کار فرهنگی اولویت دارد. اولویت در مورد این افراد، مقابله قاطع و پشیمان کننده است.

سه: قطعاً باید با موارد سازمان یافته کشف حجاب و ولنگاری مقابله کرد، منتها واقعیتی که امروز با آن روبرو هستیم این است که اکثریت کسانی که این روزها کشف حجاب می کنند، جزو موارد سازمان یافته نیستند بلکه جزو هنجارشکنان عادی محسوب می شوند.

چهار: اگر همانگونه که رئیس جمهور بیان کرده است، «مطالبه عمومی جامعه از مسئولان، سالم‌سازی فضای فرهنگی و هزینه‌دار شدن هنجارشکنی است» - که هست - بنابراین نباید ملاحظه ای در این راستا صورت گیرد. زیرا مماشات با این افراد موجب می شود که کل جامعه آسیب ببیند.

پنج: همانگونه که بیان شد، هیچکدام از رؤسای سه قوه، مخالف اقدامات قانونی علیه هنجارشکنان نیستند، اما متأسفانه در میدان عمل، مشاهده می کنیم که در زمینه حجاب و عفاف، تساهل و تسامح و مماشات های بی جا صورت گرفته است. در هر صورت، نتیجه آن را هم امروز در کف جامعه مشاهده می کنیم.

مبانی دینی و اصول و محکمات انقلاب در زمینه عفاف و حجاب مشخص است.
Share/Save/Bookmark