توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 69403
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰
بعد از ارسال لایحه دولت؛
کددهی جدید به نفع آشوبگران خیابانی +جزئیات
در جریان اغتشاشات سال گذشته رسانه های جریان اصلاحات در نقش بازوی رسانه‌ای اغتشاشات عمل می کردند که جهان نیوز در مطلبی با عنوان «شش مرحله همراهی اصلاح طلبان با آشوبگران» به آن پرداخت.
کددهی جدید به نفع آشوبگران خیابانی +جزئیات
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: «چطور اعتراض کنیم؟»، «کجا اعتراض کنیم؟»، «مجوز نمیدن» و... گزاره هایی هستند که بارها از سوی اشخاص و رسانه ها شنیده شده اند. گروهی هم که بیشترین مانور تبلیغاتی را بر روی بی توجهی به اصل 27 قانون اساسی می دهند، اصلاح طلبان هستند که اتفاقا در دوران مسئولیت خود قدم خاصی برای این موضوع انجام ندادند.

چند روز پیش آیت الله رئیسی طی نامه‌ای لایحه قانون نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها را که در ابتدای بهمن سال گذشته در هیأت وزیران به تصویب رسیده بود، در 46 ماده جهت انجام تشریفات قانونی به مجلس ارسال کرد.

اقدام مثبت و قابل توجه دولت در حالی است که اصلاح طلبان از این موضوع استقبال نکردند! تقی آزاد ارمکی که رسانه های اصلاح طلب از او به عنوان جامعه شناس یاد می کنند، در بخشی از گفتگوی خود با روزنامه آرمان در اظهاراتی قابل تامل گفته است: «امروز اگر جایی برای اعتراض تعیین شود احتمالا معترضان به آن‌جا نمی‌روند چون می‌گویند این کار توطئه است. این کار‌ها زمان و تاریخ مصرفی داشتند که تمام شده است».

این گفته ارمکی بیش از آنکه یک نظر ساده باشد را می توان به یک خط دهی برای مقابله با قانون گرایی تعبیر کرد که در صفحه نخست رونامه اصلاح طلب هم جا خوش کرده است. چرا که با تصویب این قانون و پیگیری اعتراضات و تشکیل راهپمایی‌ها در مسیر قانونی خود بساط برخی اقدامات جریانات ضدایرانی و ضدانقلابی در پوشش اعتراضات خیابانی جمع می شود و عملا خواسته ها و سیاست های کدخدا روی زمین می ماند.

این موضع گیری همچنین نشان می دهد علی رغم فریادهای اصلاح طلبان برای اعتراض و راهپمایی، این جریان در پوشش اعتراض، بیشتر به دنبال هرج و مرج، ناامنی، ساختارشکنی و به طور کلی در موضع ضعف قرار دادن کشور است. از سوی دیگر از این مورد همچون سایر موضوعات نظیر حقوق زنان و جوانان بیشتر به عنوان یک دستاویز برای بازی های سیاسی استفاده می کنند.



در جریان اغتشاشات سال گذشته هم رسانه های این جریان در نقش بازوی رسانه‌ای اغتشاشات عمل می کردند که جهان نيوز در مطلبی با عنوان «شش مرحله همراهی اصلاح طلبان با آشوبگران» به آن پرداخت.

سوابق ارمکی هم موید همین موضوع است. در جریان آشوب های پائیز سال گذشته ارمکی در گفتگویی گفته بود که اگر معترضان -بخوانید اغتشاشگران- مجازات شوند، صبر مردم تمام می‌شود!

این چهره سیاسی در مسائل مختلف همواره سعی کرده است انگشت اتهام را به سمت نظام اسلامی بگیرد. «یک ضدیت با اقتصاد در جمهوری اسلامی وجود دارد» یا «نظام نمی‌خواهد معضل طلاق حل شود» از جمله مواضع ارمکی است.
Share/Save/Bookmark