توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70843
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹
یک مطالبه بسیار مهم
ضرورت پایان دادن به روش غیر اصولی درمان پس از خونریزی
ضرورت پایان دادن به روش غیر اصولی درمان پس از خونریزی
به گزارش خط نیوز؛ سالهاست فدراسیون جهانی هموفیلی صراحتا تنها روش درمان اصولی بیماران هموفیلی اعلام کرده است. با روش درمان پس از خونریزی عملا بیماران را در سنین تحصیلات دبیرستانی، اشتعال و نهایتا ازدواج گرفتار انواع معلولیت های مفصلی می شوند.
در زمان وزارت دکتررهاشمی در وزارت بهداشت روش درمان کودکان هموفیلی تا سن ۱۵ سال به پروفیلاکسی تغییر کرددو ما شاهد کیفیت نوینی از زندگی این کودکان بودیم که به خوبی بر اساس تحقیقات علمی هم خونریزی های آنها کاهش یافته بود و کودکانی با سلامت جسمی بودند. خانواده ها نیز پس از سالها آرامش روانی و روحی را تجربه نمودند.
متاسفانه کمبود های دارویی بی سابقه سال گذشته صدمه جدی به سلامت این کودکان و نوجوانان وارد کرد.
کانون هموفیلی ایران تغییر روش درمان کلیه بیماران در کلیه سنین را به روش پروفیلاکسی ( درمان قبل از خونریزی ) و تزریق دارو دو یا سه بار در هفته برای جلوگیری از خونریزی را از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران می داند. برراساس تحقیقات بین المللی و اثبات شد این روش درمانی موثر ودر داز مدت کاملا به نفع دولت و موجب کاهش هزینه های سر بار درمان بیماران هموفیلی مانند انواع جراحی ها، تعویض مفصل، خدمات توانبخشی خواهد شد. اگر به این عوامل سلامت منابع انسانی کشور را بیفزاییم اساسا صرفه و صلاح بر بکار گیری روش در مان پیش از خونریزی است. بی تردید همه کارشناسان به خوبی می دانند که در غلتیدن بیماران هموفیلی به ورطه معلولیت عملا فرصت های اشتعال و حتی ازدواج آنها را به شدت کاهش می دهد.
اگر وزارت بهداشت با درمان پروفیلاکسی بزرگسالان حتی با دوز پایین موافقت نماید می تواند تحول مهمی در زندگی این بیماران ایجاد نموده و هزینه های جاری را نیز کاهش دهد.
✍️ارسلان مفرد نصرابادی
قائم مقام مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در استان کرمانشاه
Share/Save/Bookmark