توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70780
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۳
اصلاح‌طلبان به دنبال ماهیگیری از آب گل‌آلود
گزارش آرمان ملی با بحث ریاست مجلس آینده و ساخت دوگانه قالیباف-آقاتهرانی آغاز می‌شود و حتی پیش‌بینی می‌کند فشار بر قالیباف آن‌قدر زیاد شود که او از حضور در مجلس دوازدهم منصرف شود.
اصلاح‌طلبان به دنبال ماهیگیری از آب گل‌آلود
به گزارش خط نيوز به نقل از روزنامه جوان، در هفته‌های منتهی به انتخابات مجلس دوازدهم و در روز‌های پس از انتخابات، تخریب‌های یک جریان تندرو خود حق‌پندار علیه اصولگرایان و نگاه منفی اصولگرایان به آن‌ها حواشی بسیاری آفرید. این میان گزارشی که روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی در ذیل تیتر یک خود منتشر کرده، نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان فراتر از دمیدن رسانه‌ای بر این اختلافات و حواشی، به دنبال ائتلاف در داخل مجلس با یک سوی این جریان هستند. بهره‌های چنین ائتلافی برای اصلاح‌طلبان فراتر از یک ائتلاف عادی خواهد بود.

گزارش آرمان ملی با بحث ریاست مجلس آینده و ساخت دوگانه قالیباف- آقاتهرانی آغاز می‌شود و حتی پیش‌بینی می‌کند فشار بر قالیباف آن‌قدر زیاد شود که او از حضور در مجلس دوازدهم منصرف شود. تا همین جای گزارش هم این رسانه اصلاح‌طلب نقش خود را به عنوان «آتش بیار معرکه» به خوبی ایفا کرده است! اما این همه ماجرا نیست و در ادامه نقشه اصلاح‌طلبان برای سوءاستفاده از فضای پیش‌آمده روشن می‌شود و در خلال گفت‌وگوی روزنامه آرمان ملی با سخنگوی حزب ندای ایرانیان نقشه آنان برای فراکسیون‌های مجلس آینده بیان می‌شود.


در ادامه گزارش با میان‌تیتر «نه به تشکیل فراکسیون اصلاحات!»، از تشکیل فراکسیونی متشکل از اصلاح‌طلبان و مستقل‌ها که آن‌ها را افراد معتدل می‌نامد، سخن گفته و نوشته که «با توجه به حجم تنش احتمالی بین این فراکسیون و فراکسیون پایداری برخی معتقدند که نیازی نیست نام این فراکسیون، فراکسیون اصلاحات یا اعتدال باشد.» و بعد از سعید نورمحمدی، سخنگوی حزب «ندای ایرانیان» نقل می‌کند که «با توجه به اینکه شکاف اصلی در مجلس آینده بین تندرو‌ها و میانه‌روهاست، تحلیل این است که باید جریان میانه در مجلس تقویت شود. به همین دلیل تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلب در این مجلس به مصلحت نیست و ما به عنوان حزب ندای ایرانیان به دوستان منتخب پیشنهاد کردیم که از مباحث اصلاح‌طلب و اصولگرایی عبور کنند و معیار‌هایی مانند کنترل تندروی، دفاع از حقوق همه شهروندان، تلاش برای بهبود رابطه با جهان و بازگشت به شبکه اقتصاد جهانی را اولویت تشکیل فراکسیون قرار دهند. با این اوصاف هر نماینده‌ای که باور داشته باشد که طرح صیانت و لایحه حجاب و عفاف آسیب‌زا بوده، باید به FATF بپیوندیم، مانع از اخراج اساتید و دانشجویان شویم و در برابر حقوق شهروندان مقاومت کند، می‌تواند عضو فراکسیون شود.»

آرمان ملی در ادامه آورده: «تشکیل فراکسیونی به نام اصلاحات یا اعتدال در برابر پایداری‌ها به مصلحت نیست و چه بهتر که فراکسیونی از دغدغه‌مندان ایران به نام فراکسیون ایران در مجلس آینده تشکیل شود و دغدغه‌های ملی را رسیدگی کرده یا صدای ملت ایران در مجلس شورای اسلامی آینده باشد.»



اصلاح‌طلبان با این کار می‌خواهند هم قدرت خود را به عنوان یک فراکسیون اقلیت ضعیف با تکیه به دیگران افزایش دهند، هم اختلاف فیمابین جبهه مقابل خود را تشدید کنند و یک قطب را به سوی خود بکشند و برای همیشه اجازه ندهند وحدتی بین آن‌ها شکل بگیرد. تفرقه میان پایداری و دیگر اصولگرایان تفرقه میان دو گروه مخالف اصلاح‌طلبان است و طبعاً اصلاح‌طلبان از تفرقه‌افکنی میان رقبای خود استقبال می‌کنند! نکته‌ای که به نظر می‌رسد پایداری‌ها و دیگر اصولگرایان اعتنایی به آن ندارند. این میان اصولگرایان باید مواظب باشند که در این دام نیفتند و برچسب اتحاد با اصلاح‌طلبان را برای خود نخرند.
Share/Save/Bookmark