توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70898
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
استاندار کرمانشاه:
از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه‌دار حمایت می‌کنیم
استاندار کرمانشاه گفت: از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه دار حمایت می‌کنیم و با هیچ رویدادی که بانی آن مشخص و تعریف شده باشد مشکلی نداریم.
از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه‌دار حمایت می‌کنیم
محمد طیب صحرایی، در نشستی با مدیران تشکل‌های گردشگری استان کرمانشاه، اظهار کرد: مرز مشترک ما با کشور همسایه با ویژگی‌هایی که دارد، برای مردم استان ما می‌تواند بسیار اثرگذار و توسعه آفرین باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید آرمانی بیندشیم و واقعی عمل کنیم، افزود: ما در استان وارث وضعیتی هستیم که باید درکوتاهترین زمان ممکن از آن به سمت مطلوب عبور کنیم.

وی با اشاره به مشکلات فرودگاه کرمانشاه که از گذشته به ارث رسیده، گفت: در زمان مناسب با حداقل هزینه می‌توانستند این پروژه را به سامان برسانند، ولی متاسفانه انجام نشده است.

صحرایی تصریح کرد: پروژه بازسازی کامل باند فرودگاه در دست انجام است که امیدواریم در آینده نزدیک باند اصلی شروع به فعالیت کند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات راه آهن کرمانشاه، افتتاح آن را در دولت قبل زودهنگام و پیش از تکمیل پروژه خواند و گفت: برای تکمیل پروژه قطار کرمانشاه و افزایش سرعت آن حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز هست.

استاندار کرمانشاه در ادامه به بهسازی راه‌های استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های استان به برکت اربعین بهسازی شد و بخش مهمی از نقاط حادثه خیز استان اصلاح شد.

صحرایی ادامه داد: سال گذشته همچنین بیش از ۷۰۰ سرویس بهداشتی در مسیرهای اصلی استان احداث و بازسازی کامل شد که به گردشگران و زوار عتبات عالیات خدمات ارائه می‌کنند.

صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه درحوزه معرفی استان با مشکلات متعددی مواجه هستیم که میراث‌فرهنگی باید برای آن چاره اندیشی کند، گفت: از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه دار حمایت می‌کنیم و با هیچ رویدادی که بانی آن مشخص و تعریف شده باشد مشکلی نداریم.

استاندار کرمانشاه گفت: برنامه‌های گنگ و بی سند آسیب‌زا هستند و نقطه قوت گردشگری استان را به ضعف تبدیل می‌کنند، اما رویدادهای تعریف شده و مشخص مورد تایید همه دستگاه‌ها خواهد بود.

صحرایی در ادامه با تاکید بر برنامه‌ریزی برای تقویت شورای توسعه گردشگری استان، اظهار کرد: امسال ضمن توجه و تقویت سایر بخشها، با تمرکز بیشتر به گردشگری توجه خواهیم کرد و تقویت شورای توسعه گردشگری استان را در دستور کار قرار می‌دهیم.

صحرایی با بیان اینکه گردشگری باید در فضای مردمی ما درست و پررنگ معرفی‌ شود، افزود: در خود استان نیازمند ترویج سفرهای استانی هستیم تا مردم استان داشته‌های ما را ببینند و بشناسند و به عنوان بهترین مروجان، کرمانشاه را معرفی کنند.

وی برپایی هفته‌های گردشگری در شهرستان‌ها با انواع مشوق‌ها برای تشویق مردم به سفر را یکی از راهکارهای پیشنهادی عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه دعوت ملی و بین‌المللی را مرحله بعد معرفی استان عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم با معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به زبان‌های بین‌المللی، کرمانشاه را به خوبی به جهانیان بشناسانیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، صحرایی در خاتمه با تاکید بر رویکردهای جدید و پرهیز از تکرار کارهای کهنه و کم ثمر در حوزه گردشگری، گفت: گردشگری باید با تعریف درست و جذب همراهی‌های روز افزون، تبدیل به سکه رایج مردم کرمانشاه شود.
Share/Save/Bookmark