توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70006
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۶
بازخوانی اعلام جنگ روحانی؛
مبارزه با فساد، حتی زیر عمامه رییس دولت سابق/ آیت‌الله رئیسی: برخی افراد در گذشته برای مبارزه با فساد خط قرمز داشتند!
رئیسی با تاکید بر ضرورت و اهمیت پرهیز از عادی‌انگاری فساد در هر سطح و مقداری، اولین گام در ایجاد امیدواری میان مردم در زمینه مبارزه با فساد را داشتن گوش شنوا برای شنیدن گزارشات مردمی از سوی دولت دانست.
مبارزه با فساد، حتی زیر عمامه رییس دولت سابق/ آیت‌الله رئیسی: برخی افراد در گذشته برای مبارزه با فساد خط قرمز داشتند!
به گزارش خط نیوز به نقل از رجانیوز: فسادستیزی و مقابله با آن یکی از اقدامات مهم دولت‌ها محسوب می‌شود. با این حال این موضوع در دولت سیزدهم بیش از هر دولت دیگر مورد توجه قرار گرفته است. به طوریکه آیت‌الله رئیسی در این خصوص بیان کرد: «در گذشته، بعضا در مبارزه با فساد خط قرمزهایی وجود داشت و بعضی مسئولین می‌گفتند فلان شخص خط قرمز ما است و نباید به آن نزدیک شوید».

به گزارش رجانیوز، نفوذ فساد ممکن است در لایه‌های مدیریتی دولت اتفاق بیفتد اما برخورد با آن از اقداماتی است که نشان‌دهنده فسادستیزی دولت و اهتمام آن به مدیریت سالم است. با این حال اما نگاهی به کارنامه دولت تدبیر و امید حاکی از عدم برخورد دولت با این موضوع است. رسوخ رانت و استفاده از اقوام نزدیک برای مدیریت بخش‌های مختلف در دولت یازدهم و دوازدهم گویای این ادعا است.

حسین فریدون برادر جنجالی حسن روحانی سال‌ها مورد اتهام فساد اقتصادی قرار داشت. با این وجود در حساس‌ترین جلسات و همچنین مذاکرات هسته‌ای دولت قبل با غرب حضور داشت. اژه‌ای نیز همان زمان در حاشیه سمینار حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در جمع خبرنگاران با اشاره به تحت فشار قرار گرفتن قوه قضائیه به خاطر جدیت این قوه در دستگیری فریدون، گفته بود: «کسانی گفتند «اگر فلان کس را قبل از انتخابات احضار کنید، ما اعلان جنگ می‌کنیم»؛ ولی ما تسلیم نشدیم. برخی که خودشان قائل بودند که باید افراد علنی مجازات شوند، امروز حرف‌های دیگری را مطرح می‌کنند.»


پای مقاومت حسن روحانی در برابر مفاسد نزدیکان خودش به مناظرات تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری سال ۹۶ نیز باز شد، در این مناظرات سید ابراهیم رئیسی به مقاومت روحانی برای برخورد با تخلفات برادرش اشاره کرده و گفته بود که فساد اگر در زیر عمامه آقای روحانی هم باشد، باید با آن برخورد شود. وی همچنین گفت اگر جای شما بودم اجازه مجازات آن‌ها را می‌دادم که نشان می‌دهد اشاره رئیسی به برادر رئیس جمهور است.



این موضوع در حالی است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم، فسادستیزی نیز معنای دیگری به خود گرفت و دولت نشان داد که چطور باید در مقابل فساد بایستد. این در حالی بوده که یکی از وعده‌های انتخاباتی آیت‌الله رئیسی ایجاد گشت مدیران و برخورد با متخلفان و مفسدان بوده است. همین موضوع باعث شد تا دولت در صدد رصد دستگاه‌های مدیریتی قرار بگیرد و تمام مسئولان دولتی را زیر نظر داشته باشد.

حالا نیز دکتر رئیسی با تاکید بر ضرورت و اهمیت پرهیز از عادی‌انگاری فساد در هر سطح و مقداری، اولین گام در ایجاد امیدواری میان مردم در زمینه مبارزه با فساد را داشتن گوش شنوا برای شنیدن گزارشات مردمی از سوی دولت دانست و تصریح کرد: اصلاح امور و ایجاد تحول در گرو سلامت نظام اداری کشور است و اگر نظام اداری ما عاری از فساد نباشد، اصلاح امور مردم نیز با اختلال مواجه خواهد شد.

گفتنی است که صحبت‌های آیت‌الله رئیسی در این خصوص اشاره به رویکردهای دولت قبل داشته و حاکی از تمایز بین این دو دولت است. در واقع دولت رئیسی با شعار مردمی بودن و مبارزه با فساد سعی داشته تا با ریشه‌کن کردن فساد در سطوح مختلف دولتی و برخورد با آن بتواند هم از رسوخ فساد بر سیستم دولتی جلوگیری کند و هم بتواند مشکلات مردم را حل کند.
Share/Save/Bookmark