توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70547
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۱
تهمت محسن هاشمی: بعد از انتخابات سال ۹۶ نظام تصمیم گرفت انتخابات خیلی پر شور برگزار نشود!
یک آیت‌الله هاشمی دیگر لازم است که بتواند به میدان بیاید و به ائتلاف میانه‌روها شکل بدهد.
تهمت محسن هاشمی: بعد از انتخابات سال ۹۶ نظام تصمیم گرفت انتخابات خیلی پر شور برگزار نشود!
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران به تازگی در ادعایی بی شرمانه مدعی شده است: «بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، نظام تصمیم گرفت انتخابات در کشور خیلی پر شور برگزار نشود»!

اتهام زنی هاشمی به نظام مقدس جمهوری اسلامی در حالی است که در سه انتخابات بعد از سال 96 یعنی مجلس، ریاست جمهوری و شورای شهر اصلاح طلبان کاندیداهای خودشان را در صحنه داشتند اما اینکه مردم حاضر به انتخاب اصلاح طلبان نیستند بحث دیگری است و چاره آن تهمت به نظام اسلامی نیست. حتی لیست شورای شهر اصلاح طلبان با امضای خاتمی توفیقی کسب نکرد.


البته که چهره های اصلاح طلب در دو سال گذشته بعد از انتخابات 1400 اعترافات قابل توجهی داشته اند؛ مثل آنکه زیباکلام گفته بود: «از خاتمی تا کروبی و سروش از همتی حمایت کردند؛ ۲.۵ میلیون رای همتی، تیر خلاص به شقیقه اصلاح‌طلبان بود».

حتی آفتاب یزد نوشته بود: «شورای نگهبان به داد پزشکیان، جهانگیری و لاریجانی رسید».

مشکل اصلی اصلاح طلبان از همان ناکارآمدی است که به وقت مسئولیت کاری برای مردم نمی کنند. همان چیزی که یک بار خود محسن هاشمی در زمان ریاست بر شورای شهر اعتراف کرد که کاری برای مردم نکردیم. مردم فرق نماینده سلفی بگیر و یا مسئول ولنجک نشین و جلسات سعدآباد با بهانه های برجامی و "واکنس سوهان قم نیست" را از مسئول خدمتگزار تشخیص می دهند.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات هاشمی در گفتگو با انصاف نیوز را خواهید خواند:

*هنگامی که شورای نگهبان اعلام کرد صلاحیت آیت‌الله هاشمی را برای حضور در انتخابات احراز نکرده است، ایشان قهر نکرد و به میدان آمد. حرکت آقای هاشمی در آن سال به رقم خوردن یک حماسه سیاسی در کشور منجر شد. یعنی ائتلاف نانوشته‌ای میان اصلاح‌طلبان و معتدل‌ها حاصل شد که نتیجه داد. ائتلافی که می‌گویید از آن‌جا شکل گرفت و بعد هم در انتخابات سال ۱۳۹۴ برای مجلس و برای انتخابات خبرگان تکرار شد، نتیجه بسیار خوبی داد و توانست آن حماسه سیاسی سال ۹۲ را تداوم دهد. پس از فوت حاج آقا، همان ائتلاف کارکرد خود را حفظ کرد و بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر در سال ۹۶ تاثیر گذاشت.

*بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، نظام تصمیم گرفت انتخابات در کشور خیلی پر شور برگزار نشود و بنابراین در ردصلاحیت‌ها به سبک دیگری عمل شد.


*اگر این ائتلاف نتواند در انتخابات شکل بگیرد، بعدا هم نمی‌تواند کاری صورت دهند. در انتخابات است که می‌توانند کار تشکیلاتی کنند. اگر از انتخابات عبور کنند دیگر نمی‌توانند کاری کنند چون هم در اصلاح‌طلب‌ها و هم در جریان اعتدال، تفرق وجود دارد. الان اصلاح‌طلب‌ها بیش از ۳۰ حزب و تشکل دارند، اعتدالی‌ها هم همین‌طور. در زمان انتخابات است که این تعداد حزب و گروه می‌توانند جبهه‌ای تشکیل دهند و برای در دست گرفتن قوه مجریه یا مقننه اقدام کنند.

*در مورد حزب کارگزاران، ما روی حداقل ۱۶۰ کاندیدا حساب می‌کردیم در حالی‌که در کل کشور ۴۵ نفر بیشتر تایید نشده‌اند و تاییدشدگان هم کف انتظارات ما بوده‌اند و نمی‌توانند کار خیلی ارزنده‌ای برای رای‌آوری انجام دهند.

*ائتلاف میانه‌روها هنوز می‌تواند شکل بگیرد اما خیلی مشکل و با کف انتظار از کسانی که در صحنه باقی مانده‌اند. در واقع یک آیت‌الله هاشمی دیگر لازم است که بتواند به میدان بیاید و به ائتلاف میانه‌روها شکل بدهد.
Share/Save/Bookmark