توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 71042
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
پژوهشگر و نویسنده فعال حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی
از مهم‌ترین راه‌های معرفی الگوهای شهدابه نوجوانان و جوانان تبیین سیره و وصایای شهدا و توجه به راهیان نور است
دکتر جهانبخش زنگنه تبار از فعالان سیاسی و اجتماعی،نویسنده حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مهم ترین راه های معرفی شهدا به عنوان الگو های جامعه را تبیین وصایای شهدا و توجه بیشتر به راهیان نور دانست و....
از مهم‌ترین راه‌های معرفی الگوهای شهدابه نوجوانان و جوانان تبیین سیره و وصایای شهدا و توجه به راهیان نور است
پیام شهدای عزیز که در وصیت نام های آنها موجود است پیام ها و وصایای مشخصی است که یکی از آنها حفظ نظام اسلامی است,به فرموده امام راحل (ره) از اوجب واجبات است

این فعال سیاسی و اجتماعی، یکی از وصایای شهدا را دفاع از ولایت فقیه و حمایت از این رکن رکین و مهم قانون اساسی دانست و تأکید کرد: حکومت ولی فقیه آرزوی بیش از هزار سال تشیع و این حاکمیت حاصل قرن ها مبارزه است.

دکتر جهانبخش زنگنه تبار در ادامه گفت: یکی دیگر از خواسته ها و پیام های شهدا حاکمیت ارزش های الهی در جامعه است که یکی از آنها حفظ حجاب است.

فرماندار سابق ومحبوب دولت سیزدهم درصحنه بیان نمود: یکی دیگر از مهمترین پیام های شهدا مقاومت در مقابل استکبار جهانی است راه شهدا به کوتاه ترین مطمئن ترین و عزتمند ترین راه برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است. راه ما راه شهدا و امام شهدا ست الگوی عملی جوانان ما شهدا هستند برای معرفی این الگوها باید روش، سیره و چگونگی زیستن و دفاع از حاکمیت ارزش های الهی را از شهدا بیاموزیم.

زنگنه تبار اشاره کرد: الگوی شهدای ما حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است که به گفته یکی از بزرگان خالصانه برای خدا روی خودش، اهل بیت مکرمش و یاران باوفایش خط کشید. خداوند متعال چنان عظمتی به ایشان داد و این امام معصوم را به جهانیان معرفی کرد گویی تمام دوربین های پیشرفته امروز عالم و تمام هنرمندان امروزی بسیج شده‌اند تا حادثه عاشورا را ثبت و ضبط کنند و نسل به نسل در عالم تبلیغ کنند به قول فرمایش حجت الاسلام و المسلمین قرائتی این مفسر قرآن ، تا خدا خدایی کند امام حسین علیه السلام هم بر قلبها حکومت خواهد کرد امروزه می بینیم نام و آوازه ی شهدای بزرگ ما از مرزهای جمهوری اسلامی و منطقه عبور کرده عالم گیر شده است.و این همان سنت و وعده ی خداست.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی افزود: راه های معرفی شهدا، این الگو های سرافراز به نوجوانان و جوانان، علاوه بر تبیین وصایای آنها،توسعه ی همین اردوهای راهیان نور، برگزاری یادواره شهدا ست.
امام خامنه ای فرمودند: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.
راه دیگر، ماندگار کردن رشادت ها، ایثارگری ها، جانفشانی ها و زندگی شهدا با کارهایی هنری که مورد تاکید همیشگی ولی معظم فقیه بوده است شهدای ما کاری حسینی کردند و همه بخصوص خواهران باید کاری زینبی (س) کنند امروز حفظ حجاب بزرگترین مبارزه و تیز ترین خار در چشم دشمنان اسلام است و عمل به فرامین ولی فقیه مدظله العالی که به لطف خدای متعال آنچه خوبان همه دارند ایشان یکجا دارد عمل به همه وصایای تمام شهدای عزیز است.
مسئولین هم با اخلاق با خلوص پاکدامنی و کار جهادی نقش خود را در این مقطع بسیار حساس از تاریخ را خوب بازی کنند و رسالت خویش را انجام دهند ،گاهی انگشت شماری از مسئولین با کج دستی، اختلاس، کم کاری، ترک فعل ،سکوت غیر قابل توجیه و ….. آب به آسیاب دشمن می ریزند ،دشمن آن ها را هزار بار بزرگ نمایی می کند و موجب ناامیدی مردم می شوند امام خامنه ای مدظله العالی مکرر فرمودند: خدا لعنت کند کسی که مردم را ناامید می‌کند. مسئولین تلاش کنند که مورد دعای خیر رهبر معظم انقلاب قرار بگیرند خدای ناخواسته مورد لعنت نائب امام زمان عجل الله نباشند بی شک این عده ی انگشت‌شمار زحمات خیل عظیم مسئولین خدمتگزار در همه قوا و همه عرصه های خدمت رسانی در کشور تحت تاثیر قرار می‌دهد و در چشم مردم کوچک می کند همه مردم و مسئولین خالصانه با امید تحت رهبرهای امام خامنه ای پیش به سوی قله رفیع عزت دنیا و آخرت ترسیمی توسط ولی معظم فقیه، ان شاء الله آینده بسیار روشن است.
Share/Save/Bookmark